به گزارش اخبار اقتصادی، اوایل هفته گذشته شایعاتی مبنی بر سفر رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران منتشر شد که بعدا تکذیب شد اما این خبر باعث نشد که دلار تهران قیمت جدیدی را تجربه کند. سقف و کف. اغلب با شروع عرضه ارز اربعین، بازار ارز روند صعودی به خود می گیرد، اما چنین اتفاقی در بازار ارز رخ نداد و دلار سقف های قیمتی قبلی را تجربه نکرد.

این هفته ایالات متحده توانست نفت کشتی ایرانی توقیف شده در تگزاس را تخلیه کند. با توجه به هشدارهای قبلی ایران در خصوص این اقدام، انتظارات رو به رشد بازار ارز برآورده نشد. واردات خودرو در این هفته بازار خودرو را کاهش داد، اما تأثیر آن بر دلار کمتر بود زیرا معامله گران به دلیل کسری تراز تجاری تردید داشتند و نگران بودند که ارزهایشان از کجا آمده است.

خبرگزاری بلومبرگ این هفته اعلام کرد که صادرات نفت ایران رکورد زد، اما این خبر نتوانست به پایین ترین سطح دلار برسد. کودتای واگنر در روسیه در اوایل ژوئیه، دلار را 1500 تومان افزایش داد، اما تهدید به کودتا از سوی این گروه، پس از سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین و عضویت در بریکس، ایران نتوانست دلار را از محدوده خود خارج کند و این شدت را نشان داد. محیط معاملاتی در بازارهای فارکس و ارز.

مثلث تخصیص دلار

اگرچه بازار فارکس در این هفته با اخبار بمباران شد، اما متضرر شد و بازده دلار حتی از 1 درصد هم پایین آمد. از نظر فنی، اندیکاتور MACD یک سیگنال صعودی می دهد، اما نمودار نشان می دهد که محدوده مقاومت پایدار وجود دارد. در برابر دلار، حمایت ها و مقاومت ها، دلار به صورت مثلثی تثبیت می شود تا سرانجام از آن خارج شود و تکلیف خود را مشخص کند. در صورت نزول دلار، حمایت 48 هزار و 900 تومانی در انتهای مثلث در انتظار است، اما در صورت افزایش قیمت، مقاومت 49 هزار و 600 تومانی و مقاومت 49 هزار و 900 تومانی در مثلث در جلو قرار می گیرد. در برابر دلار، فاصله از بالا و پایین مثلث نوسان دلار اکنون به کمتر از 1000 تومان رسیده است.

اندازه حباب سکه چقدر است؟

ارز امامی نیز در هفته گذشته متضرر شد و کمتر از یک درصد نسبت به دلار تهران عملکرد ضعیفی داشت. سکه امامی در هفته جاری به حمایت خط روند صعودی بلندمدت خود رسید و مورد حمایت قرار گرفت.

آنچه در معاملات سکه جلب توجه می کند تثبیت حباب سکه در محدوده بالای 20 درصد است. حباب سکه از 17 مرداد تاکنون در کانال 20 درصد قرار دارد و مقاومت معامله گران مانع از کاهش بیشتر قیمت سکه شده است و در چنین شرایطی مقاومت معامله گران در حمایت فعلی باعث شد حباب برای بالا آمدن این رویداد نشان می‌دهد که محدوده‌های حمایتی فعلی برای معامله‌گرانی که تمایلی به از دست دادن آن‌ها ندارند و برای حفظ آن‌ها، شروع به معامله در مناطقی می‌کنند که ریسک حباب بالایی دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شرط افزایش طلا

ربع سکه که اغلب بازدهی بالاتری نسبت به سایرین دارد، در این مدت سود آن به نیم درصد هم نرسید و مانند طلای مذاب حرکت نکرد. طلای مذاب از نیمه اول ژوئن حمایت ابر کومو را از دست داده و نزولی شده است و از آن زمان تاکنون نتوانسته موقعیت خود را تغییر دهد و به بالای ابر کومو برسد و تثبیت شود. شرط اول برای صعودی بودن، موقعیت طلای مذاب تغییر کرده و طلای مذاب باید بتواند موقعیت خود را در داخل ابر کومو تثبیت کند.طلای مذاب دارای حمایت 9 میلیون و 850 هزار تومان و مقاومت 10 میلیون و 200 هزار تومانی است. تومان .

چرا حباب حباب افزایش یافت؟

صندوق حباب درهم افزایش یافته و از 27 مرداد به زیر 400 تومان نزول نکرده است، در حالی که در پی انتشار اخبار مبنی بر مبادله زندانیان ایران و آمریکا، حباب درهم به جای روند نزولی روند صعودی به خود گرفته است. افزایش حباب درهم و حباب ارز در شرایطی که دلار و ارز در محدوده های حمایتی قرار دارند نشان دهنده اهمیت دامنه های قیمتی فعلی برای معامله گران، افزایش حباب در ارز و بازار ارز نشان دهنده مقاومت معامله گران برای ادامه روند است. کاهش می یابد.

IMG_20230825_102400_268