• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

علیرغم تحریم‌های ظالمانه، ما کم نمی‌کنیم سرمایه‌گذاری در صنعت برق واقعاً بی‌نظیر است.

  • کد خبر : 22390
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۷
علیرغم تحریم‌های ظالمانه، ما کم نمی‌کنیم سرمایه‌گذاری در صنعت برق واقعاً بی‌نظیر است.

عباس علی آبادی وزیر صلح امروز در مراسم بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه کم نکردیم و به فضل الهی توانستیم تجهیزات تولیدی را صادر کنیم. به پیشرفته ترین کشورهای جهان».به عنوان یک کارفرما از گروه مپنا به عنوان پیمانکار این پروژه تشکر می کنم.امروزه منبع پایدار و مطمئن برق صنعتی فراهم شده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه جوادی; علی آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار ادامه داد: در شرایطی هستیم که در تمام ساعات شبانه روز با عدم تعادل قدرت مواجه هستیم. سرمایه گذاری انجام شده در انرژی الکتریکی واقعا بی نظیر است و حاصل تلاش همکاران این صنعت از وزارت نیرو و همه دست اندرکاران این حوزه در بخش پیمانکاری، ساختمانی و اجرایی است و باید دست آنها را ببوسیم که به ما داده اند. ثروت بزرگی برای کشور است و می‌توانیم بیش از 500 مگاوات برای تولید ساعت‌ها انرژی الکتریکی تولید کنیم، در حالی که نیاز کشور کمتر از 400 مگاوات در ساعت است، اما عدم تعادل در مصرف باعث شده در سال با کمبود ساعت مواجه شویم.

وی افزود: اولین کاری که باید در این زمینه انجام شود افزایش بهره وری است، سیاستی که وزارت امنیت در این مدت اجرا کرده است. متأسفانه تعادلی در مصرف در ساعات مختلف شبانه روز نداریم. یعنی نیروگاه داریم و می‌توانیم برق تولید کنیم، اما مصرف نداریم و نیروگاه از مدار خارج می‌شود و سرمایه‌گذاری کلان به تعویق می‌افتد. این حادثه ای است که باید در زمانی که برق نداریم به آن رسیدگی شود.

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22390

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.