• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

عروسی به کوچه بورسی‌ها آمد/ حباب سکه رکورد زد

  • کد خبر : 29812
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
عروسی به کوچه بورسی‌ها آمد/ حباب سکه رکورد زد

اکوایران: بالاخره عروسی به بورس رسید و بازار سرمایه پس از تجربه تلخی های سقوط، شیرینی صعود را تجربه می کند.

به گزارش اخبار اقتصادی، بازار سرمایه از اردیبهشت ماه در حال افت بوده است، ریزشی که خاموش نبود و پس از افت شدید سال 2019 به بدبینی در بازار سرمایه دامن زد.

بالاخره عروسی به بورس رسید و بازار سرمایه بعد از تجربه تلخی سقوط شیرینی صعود را تجربه می کند.

چرا بورس بالا رفت؟

کاهش تنش های ناشی از جنگ در سرزمین های اشغالی در بازار ارز در بازار سرمایه نیز مشهود است و اعلام سرعت عرضه پتروشیمی ها در ابتدای موج صعودی بر بازار سرمایه تاثیرگذار بود. و همانطور که بازار سرمایه با اعلام نرخ خوراک در اردیبهشت ماه امسال کاهش یافت، خوراک جدید نیز افزایش یافته است.

رابطه بین قیمت و سودآوری شرکت ها نیز در محدوده مناسبی قرار دارد. برای برخی از سهام پیشرو، این نسبت به سطحی رسیده است که سود سالانه شرکت بیشتر از سود بانک است.

از سوی دیگر دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه روز قبل افتتاح شد. ترشی چند ماهه بازار سهام و خاطره تلخ این بازار از سال 1398 سهامداران را نگران کرده است و در میان بدبینان برخی مدعی هستند سبزی چند روزه بورس موقتی و متاثر از قرار گرفتن در معرض ذکر شده است.

تفسیر فنی بازار سهام خوش بینانه

در چنین شرایطی، تکنسین ها حرکت اخیر شاخص کل را خوش بینانه تر تفسیر می کنند. از نظر فنی، شاخص کل بالاتر از میانگین 55 روز گذشته است که نشان از روند صعودی شاخص کل سهام دارد، همچنین در نماگر ایچی کومو، شاخص کل پیشی گرفته است. مقاومت خط کیوژنسن و نفوذ به ابر کومو، نشان می دهد که پارامترهای افزایش یک از پارامترهای کاهش بیشتر شده است.

روز گذشته شاخص کل مقاومت مهمی را شکست که پیش از این چندین بار به این محدوده واکنش نشان داده بود. مقاومت فوق با کف ابر کومو همپوشانی دارد که صاف شده و از اعتبار بالایی برخوردار است، بنابراین تا زمانی که حمایت ذکر شده باقی بماند، عقب نشینی هایی که بازار سرمایه با آن مواجه است برای این محدوده حائز اهمیت است.

پس از افت شدید 27 اردیبهشت، بازار سرمایه نسبت به تاریخ قبل حساس شده و تا رسیدن به هفدهم هر ماه هر بار ریزش داشته است. حال باید دید فردا طلسم 17 روز رکود بازار شکسته شده و بازار عقب نشینی نمی کند یا سایه این رکود همچنان بر بازار سرمایه سنگینی می کند.

پشتیبانی های کلیدی در بازار فارکس

در شرایطی که بازار ارز و سکه متوقف شده و سقوط کرده است، معاملات تتر در محدوده خاصی متضرر شده و دلار دیجیتال در محدوده 51 هزار و 400 تومان تا 51 هزار و 800 باقی مانده است و فعلاً بهانه ای نمی دهد. برای افزایش حمایت بازرگانان یا کاهش حمایت آنها.

در طرف مقابل دلار حمایت 51 هزار و 200 تومانی را حفظ کرده و از حمایت 14 هزار تومانی دست برنداشته است، حمایت های کلیدی بازار ارز که در صورت شکسته شدن یکی از آنها می تواند بقیه را بیاورد. از بازار فارکس با.

حباب پول به رکورد رسید

سکه امامی روند صعودی خود را حفظ کرده، اما حباب آن در مسیر نزولی قرار گرفته و در شش ماه اخیر به کف جدیدی رسیده است: حباب سکه به 16.4 درصد رسیده که کمترین نرخ در شش ماه اخیر است.

اندیکاتور MACD یک سیگنال کاهشی منتشر کرده است و با از دست دادن Cloud Como، صعود بازار برای بازار دشوارتر شده است. در حال حاضر مهمترین مقاومت سکه که می تواند تعیین کننده باشد، محدوده 29 میلیون و 400 هزار تومان است، اما با از دست دادن حمایت سطح 23 درصدی فیبوناچی کار معامله گران صعودی را در کوتاه مدت سخت کرده است. در حال حاضر بازار سکه و طلا تحت تاثیر کاهش قیمت جهانی طلا سقوط کرده و افت جدیدی را تجربه می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29812

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.