به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران از کشتار طیور در سال 1401، در بین استان های کشور، استان های شمالی کشور بیشترین وزن و استان های سیستان و بلوچستان کمترین وزن را به خود اختصاص داده اند. وزن مرغ ذبح شده قابل مصرف در کشور.

بر اساس آمار استانی میانگین وزن مرغ های کشتار شده در سال 1401، استان مرکزی بالاترین جایگاه و استان سیستان و بلوچستان کمترین میانگین وزن مرغ های کشتار شده با نیم کیلوگرم اختلاف وزن با میانگین وزن مرغ را در کشور دارند. . .

گلستان در صدر عرضه مرغ در کشور است

بر اساس آمار کشتار طیور از کشتارگاه های کشور در سال 1401، وزن کل مرغ کشتار شده برای مصرف در کشور 2089 تن بوده است. با نگاهی به آمار استانی مرغ کشتار شده در کشور، بیشترین وزن مرغ کشتار شده قابل مصرف در کشتارگاه مربوط به استان های شمالی کشور بوده است. استان های گلستان، مازندران و گیلان به ترتیب با 231، 194 و 175 هزار تن مرغ قابل استفاده در کشتارگاه ها رکورد اول تا سوم را در این مدت به خود اختصاص دادند که تقریباً 28.7 درصد از کل مرغ فروش شده در کشتارگاه ها را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر در بین استان های کشور، استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب با 3، 6 و 13 هزار تن مرغ کشتار کمترین وزن کشتار مرغ قابل استفاده را در سال 1401 دارند. .

ثروتمندترین مرغ های کشور در استان مرکزی

بر اساس آمار منتشر شده از میانگین وزن مرغ های کشتار شده کشور در سال 1401، سه استان مرکزی البرز و ایلام بیشترین میانگین وزن مرغ های کشتار شده در سال جاری را به خود اختصاص داده اند. استان مرکزی با ثبت میانگین وزن 2 کیلوگرم و 290 گرم بیشترین میانگین وزن مرغ را در کشور به خود اختصاص داد. استان های البرز و ایلام تقریباً با هم وزن استان مرکزی در رتبه های بعدی قرار دارند. این در حالی است که میانگین وزن مرغ کشتار شده در سراسر کشور یک کیلوگرم و 920 گرم است، یعنی میانگین وزن مرغ در سه استان مذکور حدود 350 گرم بیشتر از میانگین کشوری است. از سوی دیگر سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان کمترین میانگین وزن مرغ را در کشور داشتند.

در این راستا، داده های مرکز آمار نشان می دهد که میانگین وزن مرغ کشتار شده در استان سیستان بلوچستان 560 گرم کمتر از میانگین کشوری و معادل یک کیلوگرم و 360 گرم است و کمترین میانگین وزن را در بین استان های کشور دارد. کشور.

جوجه