• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

عربستان سعودی سالانه 300000 خودرو هیوندای تولید می کند

  • کد خبر : 28668
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
عربستان سعودی سالانه 300000 خودرو هیوندای تولید می کند

شرکت کره جنوبی هیوندای خط تولید خودرو را در این کشور راه اندازی کرده است عربستان عربستان اعلام کرد. این شرکت کره ای در آینده نزدیک با توافق با PIF یا صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان وارد فاز عملیاتی طرح خود می شود.

به گزارش رویترز، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی نیز این خبر را تایید کرده است. طبق گزارش‌ها، عربستان سعودی و هیوندای قصد دارند سالانه 50000 خودروی برقی و بنزینی را در کارخانه فوق‌الذکر تولید و به بازار عرضه کنند.

مشارکت PIF در این اتحاد 70 درصد است و هیوندای مالک 30 درصد باقی مانده است. ارزش کل این سرمایه گذاری 500 میلیون دلار برآورد شده است.

گروه خودروسازی هیوندای هم اکنون سومین گروه خودروسازی جهان از نظر فروش جهانی است و با حضور خود در عربستان قصد دارد تا سال 2030 سالانه 300 هزار خودرو تولید کند و البته این یک تلاش بزرگ برای عربستان است. اقتصاد خود را بهبود بخشد، آن را از انحصار و وابستگی به نفت نجات دهد.

بر اساس بیانیه یون سئوک یول، اولین خودروی هیوندای در عربستان سعودی در سال 2026 از خط تولید خارج خواهد شد. اطلاعات دقیقی در مورد محل کارخانه و مدل های هیوندای ارائه نشده است.

به گفته کارشناسان؛ سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ریاض و دیدار وی با محمد بن سلمان تأثیر زیادی بر آینده صنعت خودروسازی عربستان خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که این اولین خبر داغ و مهم در مورد عربستان نیست، زیرا مدتی پیش خبری منتشر شد که بر اساس آن PIF یا صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان با خرید یک دستگاه کوچک یکی از سرمایه گذاران این شرکت شد. بخشی از سهام پاگانی

همچنین گفته می شود شرکت معروف فاکسکان چین که به تولید محصولات اپل (به ویژه آیفون) معروف است، برای ایجاد ظرفیت تولید خودروهای برقی با سعودی ها وارد مذاکره شده است.

به این موارد باید حضور برند معروف لوسید در عربستان را نیز اضافه کنیم!

عصر ایران

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=28668

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.