• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

عدم تعطیلی مشترکین ملی در اولویت است

  • کد خبر : 38712
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
عدم تعطیلی مشترکین ملی در اولویت است

به گزارش اخبار اقتصادی، «همایون حایری» در همایش سراسری مدیران نیروگاهی کشور که بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو برگزار شد، به برنامه های پیش بینی شده با محوریت اشاره کرد. آماده سازی نیروگاه های کشور برای گذر از پیک تابستان امسال و گفت: دو اولویت مهم در برنامه ریزی های پیش بینی شده از سال 1401 در نظر گرفته شده است که شامل عدم خاموشی مشترکان داخلی و تامین بهینه برق برای صنایع است. بخش

معاون وزیر برق و نیرو با اشاره به توجه ویژه به بخش نیروگاهی کشور برای گذراندن موفقیت آمیز تابستان امسال، افزود: برنامه های ویژه ای برای تامین برق و انرژی مورد نیاز همه بخش ها طی سه سال گذشته تعریف شده است. . بنابراین در سال 1401 100 برنامه، در سال 1402 140 برنامه و برای امسال 180 برنامه عملیاتی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وجود اختلاف در صنعت برق در سال 1400 گفت: برای بهبود این شرایط و تامین برق همه بخش ها برنامه هایی با در نظر گرفتن سه مرحله ورود، حضور و عبور گرما تعریف و اجرا شد.

وی یادآور شد: گذر از گرما و خروج از گرما دو چیز متفاوت است، گذر از اوج و گرما همیشه با دستاوردهای ارزشمندی همراه است و این تجربیات و دستاوردهای سال های اخیر در نهایت تبدیل به دانشی برای مدیریت شرایط شده است.

به گفته حایری، در سال های اخیر فصل گرما با سال های گذشته متفاوت بوده است، به طوری که اکنون از ابتدای اردیبهشت ماه هوا گرم است و این روند تا پایان مهر ادامه دارد. این در حالی است که 40 درصد مصرف برق در فصل تابستان به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی است.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تعمیرات نیروگاه تا اواسط اردیبهشت ماه به اتمام می رسد، افزود: طبق پیش بینی ها عرض نیروگاه افزایش و مدت زمان تعمیرات کاهش می یابد.

وی با اشاره به آمادگی کامل بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق گفت: ایران بهترین کارشناسان تعمیر نیروگاه را در دنیا دارد. در کشور نیروگاه هایی با عمر مفید بیش از نیم قرن (60 سال) وجود دارد که در سایه تجربه، دانش و توان متخصصان ایرانی در مدار تولید قرار دارند.

حایری وحدت عمل و اندیشه در بین واحدهای نیروگاهی سراسر کشور را ضروری و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: هیچ یک از واحدهای نیروگاهی بدون هماهنگی مرکز دیسپاچ نباید از فعالیت بازماند.

ایلانا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38712

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.