• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

ظرفیت تجارت ایران و ترکیه چند میلیارد دلار است؟

  • کد خبر : 21730
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
ظرفیت تجارت ایران و ترکیه چند میلیارد دلار است؟

رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: می توان حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه را به 30 میلیارد دلار و حتی بیشتر رساند. کمیسیون های مختلط باید فعال شود و مسئولان دو کشور نیز این موضوع را پیگیری کنند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه جوادی; رضا کامی، رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه وی در خصوص انجام تجارت 30 میلیارد دلاری ترکیه و ایران که مورد تاکید روسای جمهور دو کشور نیز هست، به اختاز آنلاین گفت: این رقم از چند سال پیش یعنی حدود سال 2014 بین دو کشور هدف گذاری شد که به آن رسید. بیش از 22 میلیارد دلار اما عوامل و موانع مختلفی که باعث کاهش این رقم شد ایجاد شد.

کامی افزود: بحث افزایش حجم تجارت خارجی دو کشور اراده دو دولت را می طلبد و این هدف به صورت یک جانبه محقق نمی شود، حتی موانع ایجاد شده نیز متقابل است و در نهایت باید موضوع ترجیحی مشخص شود. تعرفه . در سال 2015، پس از مذاکرات طولانی، تعرفه ترجیحی بین دو کشور امضا شد و در این توافقنامه به شرط بازنگری در آن، بازنگری شد، اما توافقی بین دو طرف حاصل نشد. چند سال پیش که ایران محدودیت واردات را اعمال کرد، این موضوع شامل مواردی بود که در تعرفه ترجیحی توافق شده بود و باعث کاهش سرعت تجارت دو کشور شد.

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21730

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.