• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

طلا و سکه دلار را جا گذاشتند

  • کد خبر : 45430
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
طلا و سکه دلار را جا گذاشتند

اکو ایران: دلار تهران 200 توکن بالاتر از مدت مشابه هفته گذشته بود، اما طلا و ارزها در این هفته دلار را پشت سر گذاشتند و با کمک طلای جهانی پیشتاز شدند.

دلار تهران در ابتدای این هفته کاهش یافت، نیمه اول کانال حتی به 62 هزار تومان هم نرسید، مدتی متحمل شد و در نهایت در پایان هفته افزایش یافت و 200 تومان بالاتر از مدت مشابه ایستاد. گذشت هفته اما طلا و ارزها در این هفته دلار را کنار گذاشتند و با کمک اونس طلای جهانی پیشتاز شدند.

تنش ها و اخبار در خاورمیانه بزرگترین چیزهایی است که در کانال های مرتبط با ارز و طلا مورد توجه قرار گرفته است.

این هفته بازار ارز نوسان بیشتری داشته و افزایش هفتگی دلار تنها 200 تومان است. تتر و درهم در پایان این هفته در محدوده قیمتی پنج شنبه گذشته، درهم امارات در محدوده 17460 تومان و تتر در محدوده 63950 تومان قرار گرفتند.

حباب حباب کوچک شد.

درهم نشان دهنده تقاضای اساسی برای ارز است و به دلیل پیوند آن با دلار، برای واردات کالا از امارات متحده عربی به عنوان منبع صادرات مجدد در منطقه استفاده می شود. حباب درهم مدت هاست که کانون توجه معامله گران در تعیین قیمت آتی دلار بوده است. دامنه نوسان حباب درهم در این هفته تغییر کرده و کاهش یافته است. روز پنجشنبه حباب درهم در محدوده 321 تومان بود که از میانگین سه و شش ماهه حباب درهم کمتر است و نشان می دهد. که شور و نشاط معامله گران نسبت به دوره سه ماهه و شش ماهه افزایش یافته است اما ارزش آن کمتر از میانگین ماهانه و هفتگی حباب درهم است که نشان دهنده باز شدن دست بازارساز برای عرضه درهم است. برای کنترل بازار ارز نسبت به مدت مشابه هفته گذشته، زیرا هفته گذشته درهم در محدوده 17 هزار و 460 تومان و حباب آن 521 تومان بود، اما این هفته بدون تغییر قیمت درهم نسبت به هفته گذشته، حباب کاهش یافته است

IMG_20241018_103857_568

میانگین هفتگی حباب درهم در این هفته نسبت به میانگین ماهانه و نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کاهش یافته است که نشان دهنده افزایش توان بازارسازان برای عرضه درهم در این هفته نیز می باشد.

آسیب پذیری بیشتر سکه امامی در برابر طلای مذاب در اصلاح قیمت

بازار طلا در هفته جاری با افزایش اندک دلار و افزایش اونس شاهد رشد بیشتری بوده است. دلیل عملکرد بالاتر بازار طلا نسبت به بازار ارز، رشد اونس جهانی طلا در پایان روز معاملاتی بازار داخلی طلا در روز پنجشنبه است که رشد 1.95 درصدی را در مقایسه با روز پنجشنبه به ثبت رساند. ربع سکه پیشرو در سود ماهانه این هفته بود و رشد 5.2 درصدی را ثبت کرد. حباب ربع سکه 80 درصد است. حباب سکه امامی در پایان هفته به 28 درصد رسید اما بازدهی 2.5 درصدی را به ثبت رساند. سکه امامی ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان حباب دارد که نشان می دهد نسبت به طلای مایع آسیب پذیرتر از اصلاح قیمت است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45430

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.