• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

صدرنشینی طلای آب شده در کسب بازدهی

  • کد خبر : 42400
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
صدرنشینی طلای آب شده در کسب بازدهی

اکو ایران: بازار ارز در هفته جاری صعودی را آغاز کرد و این روند تا پایان هفته ادامه داشت.

بازار ارز این هفته را با افزایش قیمت دلار آغاز کرد، برخی رشد آن را به انتقال قوه مجریه از دولت سیزدهم به دولت چهاردهم نسبت دادند و برخی نیز مدعی شدند تزریق درهم به ارز بازار از اواخر هفته گذشته متوقف شده بود.

در چنین شرایطی کشور پس از مراسم تحلیف چهاردهمین رئیس جمهور در حسینیه امام خمینی (ره) از مسعود مزیکیان چهاردهمین رئیس جمهور پذیرایی کرد و توسط رهبر انقلاب مراسم تحلیف وی در شورای اسلامی شهر برگزار شد.

تحلیل های اولیه و اولیه حکایت از افزایش تعداد میهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری نسبت به گذشته داشت که در چنین شرایطی می تواند برای بازار ارز مطلوب باشد، دکتر مزیکیان محمدرضا عارف را به عنوان اولین دلبستگی خود معرفی کرد. دیدارهای رئیس جمهور و دیگر مقامات کشور با مقامات کشورهای مختلف و میهمانان خارجی هنوز به طور کامل انجام نشده بود، اما در نیمه های شب پس از تحلیف. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در محل اقامت خود در تهران به قتل رسید و به همراه محافظ خود به شهادت رسید.

این رویداد که به دنبال نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد خاورمیانه رخ داد، اجماع جهانی علیه اسرائیل را تقویت کرد و اگرچه این رژیم هنوز مسئولیت رسمی این رویداد را نپذیرفته است، اما انگشت اشاره او به سمت این کشور نشانه رفته است. ، چرا. همزمان سید فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله در لبنان به شهادت رسید و این اتفاقات اسرائیل را مقصر اصلی التهاب در خاورمیانه کرده است.

منطقه در تنش نظامی غوطه ور است و در چنین شرایطی التهاب در بازار ارز طبیعی به نظر می رسد. با این حال، تحلیل اکوایران نشان می‌دهد که قیمت دلار نسبت به قبل از عملیات صادق در آوریل رشد ملایم‌تری داشته است.

بررسی های بازار فارکس و طلا نشان می دهد طلای ذوب شده با رشد 5.75 درصدی بیشترین افزایش قیمت را نسبت به مدت مشابه در هفته گذشته به ثبت رسانده است. حباب طلای مذاب معمولاً کمتر از یک درصد است. در چنین شرایطی طلای مذاب با کمک دو بازوی اونس طلای جهانی و قیمت دلار بالا رفت و توانست بالاترین عملکرد اونس طلای جهانی را به ثبت برساند. در پایان هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل 2.9 درصد افزایش داشته است. در مقابل، سایر اقلام طلا که حباب مثبتی داشتند، با افزایش ارزش طلا، سطح حباب قیمت آنها کاهش یافت، بنابراین با کاهش حباب ارز، سایر اقلام طلا نتوانستند در سطح قیمتی رشد کنند. همان سطح برای مثال، مانند طلای ذوب شده، نیم سکه در روز کمترین میزان حباب خود را در سال جاری در محدوده 34 درصد ثبت کرد.

در پایان این هفته حباب درهم در محدوده منفی 203 تومان قرار گرفت که نشان می دهد بازار ارز کانالی درهم صعودی نداشته و احتمالا از این محدوده کنترل می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42400

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.