• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

شرط مهم برای صعود سکه/ فراز و فرود سکه بین دو خاکریز مهم

  • کد خبر : 30562
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
شرط مهم برای صعود سکه/ فراز و فرود سکه بین دو خاکریز مهم

اکوایران: برخی معامله گران احتیاط معامله گران ارز را به این دلیل دانستند که منتظر تعیین قیمت دلار هستند و تا زمان روشن شدن بازار دلار آمادگی خرید قابل توجهی ندارند.

به گزارش اخبار اقتصادی، بازار سکه در اولین روز هفته جاری شاهد فراز و نشیب سکه امامی بود. فلز گران ملی که بعدازظهر پنجشنبه هفته گذشته در گذر نهم کانال 28 میلیون تومان فروخته شد، روز شنبه با قیمت 29 میلیون و 100 هزار تومان وارد بازار شد و با کاهش 150 هزار تومانی قیمت 29 را از دست داد. میلیون و در 28 میلیون و 950 هزار گوجه فرنگی کار خود را به پایان رساند. طلای مذاب همچنان بالای 10 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

به گفته فعالان بازار، دلیل اصلی افت قیمت ارز، نوسانات نزولی قیمت دلار بوده است. اسکناس آمریکا دیروز کاهش یافت و خط حمایت 50 هزار و 800 تومانی را از اولین ساعت گشایش بازار از دست داد و به وسط کانال مذکور سقوط کرد.

در مورد بازار جهانی طلا نیز بررسی ها نشان می دهد طلای جهانی آخرین روز از روند معاملات بازار را از جمعه گذشته در محدوده مثبت آغاز کرد و در ساعت 15 به وقت تهران به قیمت 1993 دلار رسید. پس از انتشار گزارش تورم آمریکا، این دارایی روند افزایشی را تجربه کرد و از 1930 دلار به سقف این کانال رسید.

اما در ساعت 18:40 به وقت تهران به 1983 دلار در هر اونس بازگشت. طلا رشد خود را مدیون بازگشت تورم ایالات متحده به شیب نزولی است و در نتیجه، فدرال رزرو از افزایش مجدد نرخ بهره خودداری کرد. بر این اساس شاخص دلار نیز مسیر نزولی را در پیش گرفت و در لحظات پایانی بازارهای روز جمعه تا کانال 103 واحدی کاهش یافت.

در شرایط فعلی اگرچه قیمت اونس طلا در مرز 1980 دلار قرار دارد اما به نظر می رسد معامله گران ارز نیز نوسانات دلار را به دقت دنبال کرده اند.

برخی از معامله گران احتیاط معامله گران ارز را به این دلیل عنوان کردند که منتظر مشخص شدن حرکت قیمت دلار هستند و تا روشن شدن بازار دلار آمادگی خرید قابل توجهی را ندارند.

برخی تکنسین ها معتقدند تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده 51 هزار تومان تثبیت نشود، نوسانات قابل توجه سکه امامی دشوار است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند در حال حاضر معامله گران ارز دارای خط مقاومتی 29 میلیون و 200 هزار تومانی و سپس مقاومتی 29 میلیون و 400 هزار تومانی هستند. از سوی دیگر خط حمایتی 28 میلیون و 800 هزار تومانی برای معامله گران سکه حائز اهمیت است; اگر شکسته شود، احتمالاً به نیمه کانال 28 میلیون تومانی باز می گردد. البته برخی معامله گران پیش بینی می کنند امروز ارز بین 28 تا 29 میلیون تومان باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30562

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.