• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

شرایط اخذ وام ضروری بازنشستگان کشوری

  • کد خبر : 19715
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
شرایط اخذ وام ضروری بازنشستگان کشوری

به گزارش اخبار اقتصادی– بازپرداخت وام 30 میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری با سود 4 درصد در سال جاری برای بازنشستگان کشوری در حالی است که بازپرداخت این وام برای 460 هزار نفر ضروری در نظر گرفته شده و کل اعتبار هزینه شده برای این منظور حدود 15 میلیارد تومان است.

به گزارش شفقنا اکامیشی به نقل از ایسنا، نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری چند روز پیش با اشاره به افزایش مبلغ و سقف پرداخت وام در سال 1402 تا 100 درصد نسبت به سال گذشته، گفت: پرداخت وام ضروری تا سقف 30 میلیون تومان برای 40 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و برای این سال حدود 60 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 15000 قبض وام.

این وام که تسهیلات تلقی می شود تا پایان سال جاری به این میزان بازپرداخت می شود و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت صندوق اقدام کنند.

البته به گفته مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری، برای این امر هر ماه قرعه کشی انجام می شود و ماهیانه 35 هزار نفر برای این تسهیلات پرداخت می شود.

شرایط وام

مبلغ وام 300.000.000 میلیون ریال بوده و صرفاً به حساب متقاضی نزد بانک صادرات که در سامانه سفارش دهی درج شده و از این حساب مستمری/مالیات دریافت می کند، واریز می شود.

هرگونه انحلال مربوط به وام های دوره های قبل بر اولویت بندی وام یا واجد شرایط بودن تأثیری نخواهد داشت.

متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد امکان ثبت نام را نخواهند داشت.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از پیش نویس حذف می شوند مجاز به ثبت نام نیستند.

متقاضیانی که برای امسال سفارش تعمیر دریافت نکرده اند نمی توانند ثبت نام کنند.

تنها یکی از وراث مسئول می تواند با رضایت سایر وراث مسئول از وام استفاده کند، بنابراین سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وارث» و تکمیل آن رضایت خود را برای دریافت وام از متقاضی اعلام کنند.

لازم به ذکر است برای تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث انجام وظایف بیش از یک نفر الزامی است.

تنها در صورت کامل بودن اطلاعات و تایید در سیستم تعهد ورثه، درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار می گیرد.

در مورد تعهد وراث صغیر نیز فقط از طریق سامانه ادارات کل استان و با ارائه مدارک (ولایت، حکم سرپرستی صادره از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران) قابل تایید است.

متقاضی «بازنشسته» که علاوه بر حقوق بازنشستگی از حقوق تکلیفی همراه با سایر وراث استفاده می کند، به منظور امکان بهره مندی یکی از وراث متعهد از تسهیلات وام ضروری، توصیه می شود متقاضی «بازنشسته» در «اداره کل بازنشستگی» خود ثبت نام کند.

«تعهد به وظایف» متقاضی که علاوه بر دریافت حقوق وظیفه دفتر اول به تنهایی به همراه سایر وراث حقوق وظیفه دفتر دوم را نیز دریافت می کند. توصیه می شود «متعهد» متقاضی در «اداره کل یکم» ثبت نام کند تا یک نفر از بقیه وراث دارنده متعهد در «اداره کل دوم» ثبت نام کند.

ذکر شماره ثبت بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه حقی برای پرداخت وام برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از پایان مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان شامل کل مبلغ وام دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی و اولویت بندی می شود و بر اساس میزان اعتبار اختصاص یافته از سوی بانک عامل، «واجدین شرایط» مشخص و اسامی در سامانه اعلام می شود.

بازنشستگان و مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با رعایت شرایط و ضوابط فوق درخواست وام ضروری خود را ثبت کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت بندی به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=19715

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.