به گزارش اخبار اقتصادی، در معاملات روز دوشنبه 9 مرداد 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز کاری قبل 2411 واحد بالاتر بود و به سطح یک میلیون و 956 هزار و 441 واحد رسید.

شاخص وزن کل مساوی تبادل به همین ترتیب با افزایش 639 واحدی به عدد 674 هزار و 219 واحد رسید.

شاخص عمومی سپاه کادت نظامی همچنین با رشد 39 واحدی به 25 هزار و 52 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فروش آزاد با 400 واحد افزایش به سطح 121 هزار و 268 واحد رسید.

خروج مداوم سرمایه

در روز دوشنبه، خالص تغییر حقوقی به حقیقی در بورس برای پنجمین روز کاری متوالی منفی بود و 293 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

امروز نیز همانند 5 روز گذشته نماد وبملت بیشترین برداشت را داشت که به ارزش 46 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای تفارس، خساپا، ماشین و شرق بزرگترین خروج پول واقعی را داشت.

از سوی دیگر، بزرگترین ورودی پول واقعی به نمادهای بمولد، فسوج و غاظر اختصاص داشت.

نمادهای محرک سهام و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، شستا، وغدیر و خودرو نمادهای سبز بازار سهام بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. بر خلاف فارس، شپدیس و وامید نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای سرچشمه، غاسینو و آریا بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای مشرق زمین، فجهان و متشکرم آنها بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد گازر بیشترین معامله را داشت و شهر و خگستر در رتبه های بعدی قرار گرفتند. Bemold، Fanfar و Di بیشترین تراکنش های فرابورس را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معامله جمع بورس اوراق بهادار به 221.279 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 215.399 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را شامل می شود.

ارزش معاملات خرد نیز با 2 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل به 3 میلیون و 541 هزار تومان رسید.

تبادل

در معاملات امروز نماد بالاترین ارزش معاملاتی بورس اوراق بهادار که 281 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از تولد، سصافها بیشترین ارزش تراکنش را داشت و رتبه سوم نشان دهنده بالاترین ارزش تراکنش بود و پس از آن دو نماد تاسیکو و شبندر آنهایی که بالاترین ارزش تراکنش را داشتند در محدوده های زیر قرار گرفتند.

در نمودار حجم معاملات، سهام بمولد با 361,803,879 سهم در صدر قرار دارد. دی با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم و شستا در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد خودرو و وبملت نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

عرضه و تقاضای سهام

در معاملات روز دوشنبه 35 نماد با صف خرید و 98 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 57 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 80 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 16 درصد کاهش به 531 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

تبادل