• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

سیگنال آتش بس جنگ غزه به بازار سکه

  • کد خبر : 30728
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
سیگنال آتش بس جنگ غزه به بازار سکه

اکوایران: صبح امروز رسانه ها از آتش بس در نوار غزه خبر دادند که ممکن است بر نوسانات نرخ ارز و ارز در روز اول آذرماه تاثیر بگذارد.

به گزارش اخبار اقتصادی، روز گذشته مجموعه کنندگان سکه شاهد افزایش قیمت سکه امامی بودند. هر قطعه سکه امامی نیز که از 28 میلیون و 850 هزار تومان در روز دوشنبه به 28 میلیون و 650 هزار تومان کاهش یافت، روز سه شنبه در معاملات نقدی اندکی بهبود یافت و با 100 هزار تومان افزایش به 28 میلیون و 750 هزار تومان رسید.

از نگاه فعالان اقتصادی دو دلیل اصلی رشد ارز ناشی از رشد قیمت جهانی و نوسان صعودی قیمت دلار بوده است. آن طور که تحقیقات نشان می دهد بازار طلا روز سه شنبه 9 آبان شاهد جهش قابل توجه قیمت طلا بود. این در حالی است که سرمایه گذاران جهانی طلا منتظر آخرین نشست فدرال رزرو برای سرنخ هایی در مورد چشم انداز نرخ بهره هستند. اونس طلا روز سه شنبه 9 آبان ماه به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق خزانه به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته اخیر رسید.

در روزهای اخیر پیش بینی قیمت جهانی طلا در بازار دست به دست می شد که در آن گفته شد با توجه به خریدار بودن صندوق عنکبوت در هفته گذشته، احتمال افزایش آن بیشتر است.

این فلز گرانبها در سراسر جهان روز گذشته بار دیگر از سقف 2000 دلار گذشت و به 2600 دلار رسید. روز دوشنبه قیمت جهانی طلا در 1977 دلار بسته شد.

علاوه بر این، به گفته معامله گران، قیمت دلار تهران که تا انتهای کانال 50 هزار تومانی نزول کرده بود، در آغاز معاملات نقطه ای روز سه شنبه 9 آبان ماه با حدود 400 تومان افزایش به 50 هزار و 450 تومان رسید. نسبت به روز قبل اما با نیم ساعت ورود به بازار، قیمت این ارز از مرز 50 هزار و 450 تومان فاصله گرفت و به 50 هزار و 300 تومان رسید.

آن طور که معامله گران مدعی هستند قیمت سکه در معاملات پشت خطی سه شنبه شب نوسان خاصی نداشت.

کارهای فنی می گوید در شرایط فعلی سکه سقف 28 میلیون و 800 هزار تومانی را پیش رو دارد، این سقف برای معامله گران سکه حائز اهمیت است و در صورتی که سکه نتواند دوباره از آن تجاوز کند، احتمال برگشت در اواسط روز وجود دارد. احتمال تولید کانال 28 میلیون تومانی وجود دارد.

البته صبح امروز رسانه ها از آتش بس در نوار غزه خبر دادند که ممکن است بر نوسانات نرخ ارز و ارز در روز اول آذرماه تاثیر بگذارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30728

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.