به گزارش اخبار اقتصادی، بحث تک نرخی شدن و دو نرخی بودن ارز و بدرفتاری ها در این زمینه به حدی رسیده است که امروزه می توان گفت حداقل هفت نرخ برای ارز در کشور وجود دارد؛ به گونه ای که امروز می توان گفت حداقل هفت نرخ برای ارز در کشور وجود دارد. نکته ای که به دبیر انجمن صرافی ها اشاره و تفصیل می دهد.

دبیر انجمن صرافان درباره نرخ هایی که این روزها برای ارز وجود دارد به اکو ایران گفت: در حال حاضر نرخ اتاق اول سامانه نیما با قیمت 28 هزار و 500 تومان وجود دارد که بانک مرکزی مستقیماً آن را خریداری می کند. ارز شرکت های اصلی صادرکننده پتروشیمی و پیشنهادات به خریداران. هزینه سالن دوم سامانه نیما یکی هست که قیمتش از 39400 تومان تا 39800 تومان است. البته در مورد نحوه عرضه آن بحث های زیادی وجود دارد چرا که ارز با نرخ 39 هزار و 400 تومان و بعضا تا 45 هزار تومان مبادله می شود و خریداران با عرضه ارز صادرکنندگان تا این نرخ موافقت کرده اند.

کامران سلطانی زاده ادامه می دهد: نرخ ETS نیز وجود دارد که بانک مرکزی بر اساس تصمیمات گمرکی آن را اعلام می کند. همچنین نرخی تحت عنوان خرید ارز بانک ملی وجود دارد. بانک ملی یک درصد بیشتر از نرخ خرید خود می فروشد. همچنین نرخی وجود دارد که صرافی ها باید با آن دلار بخرند بازار مرکب فارکس ارزش خود را به نرخ ارز بانک ملی خرید و فروش می کنند و گاهی صرافی ها ارز 100 تا 200 تومانی زیر نرخ ارز بانک ملی می خرند و به نرخ درخواستی بانک ملی می فروشند.

او به یاد می آورد: علاوه بر اینها، نرخ بازار صبح و نرخ حاشیه بازار نیز توسط بازارساز فارکس ارائه می شود. بنابراین در حال حاضر ارز موجود در بازار تقریباً هفت هشت نوع مختلف دارد و آن را نمی پذیرد. قیمت ارز بازار آزاد عواقب زیادی برای همه دارد.

تزریق مخفیانه پول به بازار، 2500 تومان ارزانتر از نرخ آزاد!