• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

سهام جهانی در آستانه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت

  • کد خبر : 44211
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
سهام جهانی در آستانه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت

اکوایران: انتظارات سرمایه گذاران جهانی از کاهش نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو در روز چهارشنبه منجر به افزایش شاخص های سهام جهانی امروز شد. این در حالی بود که شاخص دلار و بازده اوراق قرضه در حال کاهش بود.

اخبار اقتصادی، سهام اروپا روز سه شنبه، یک روز قبل از آغاز چرخه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، در حالی که ارزش دلار آمریکا کاهش یافت، افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنان بر تصمیم فدرال رزرو متمرکز هستند، در حالی که احتمال دو افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در هفته گذشته افزایش یافته است.

بازارهای آتی به طور کامل با کاهش 0.25 درصدی قیمت گذاری شده اند و اکنون پس از اینکه گزارش های رسانه ها چشم انداز کاهش شدیدتر نرخ ها را احیا کردند، احتمال 65 درصدی وجود دارد که فدرال رزرو بتواند فردا 0.5 درصد نرخ بهره را کاهش دهد.

افزایش بازار به نفع کاهش عمیق‌تر نرخ بهره، دارایی‌های ریسکی را تقویت کرد و بازده دلار و اوراق قرضه را تضعیف کرد.

به گفته ادی کندی، تحلیلگر مدیریت سرمایه گذاری ملبورن، همه در حال قیمت گذاری در یک “فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده” هستند و فدرال رزرو کاملاً روشن کرده است که ما در یک محیط کاهش نرخ قرار داریم. به طور کلی، سهام پس از چنین فضایی عملکرد خوبی دارند.

شاخص STOXX 600 اروپا 0.6 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید. شاخص DAX آلمان، شاخص FTSE 100 انگلیس و شاخص CAC 40 فرانسه نیز 0.6 درصد افزایش یافتند.

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی نیز 0.5 درصد افزایش یافت، در حالی که اس اند پی 500 و آتی نزدک رشد کردند.

نیل شرینگ، اقتصاددان ارشد در کپیتال اکونومیکس، معتقد است که کاهش 0.5 درصدی نرخ در این هفته عمدتاً ناشی از این ایده است که نرخ‌های بهره بسیار بالاتر از برآوردهای سود خنثی هستند.

به گفته وی، اگر مقامات فدرال رزرو تشخیص دهند که حفظ سیاست در محدوده انقباضی برای مدت طولانی خطرات غیرضروری برای اقتصاد ایجاد می کند، دلیلی برای به تاخیر انداختن آن وجود ندارد. اما مشکل این است که این یک مانع بزرگ برای کاهش بیش از حد نرخ‌های بهره است، به‌ویژه در ابتدای یک چرخه کاهشی، زیرا این تصور را ایجاد می‌کند که بانک‌های مرکزی اشتباه کرده‌اند و در پشت منحنی قرار دارند. بازارها با کاهش حدود 1.2 درصدی نرخ بهره از فدرال رزرو تا ماه دسامبر قیمت گذاری کرده اند.

بازده اوراق قرضه دو ساله آمریکا که معمولاً منعکس کننده انتظارات نرخ بهره کوتاه مدت است، در جلسه قبل به 3.528 درصد رسید که پایین ترین سطح در دو سال گذشته است.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا اندکی تغییر کرد و به 3.617 رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44211

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.