• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

سناریو تکراری در بازار سکه

  • کد خبر : 30217
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۷
سناریو تکراری در بازار سکه

اکوایران: برخی پیش بینی می کنند که در روزهای دوشنبه قیمت در بازار ارز و سکه طی چهار هفته گذشته کاهش داشته است و ممکن است این روند دوشنبه هفته جاری نیز تکرار شود. البته بازار موظف به تکرار این روند نیست.

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت سکه امامی در دومین روز هفته کاهش یافت. فلز زرد ملی از نخستین ساعات معاملات در کانال 29 میلیون تومان از دست داد و با کاهشی نزدیک به 150 هزار تومانی به 28 میلیون و 900 هزار تومان رسید. این فلز گران ملی در آخرین لحظات فعالیت بازار سکه حدود 28 میلیون و 950 هزار تومان ارزش گذاری شد.

همچنین معامله گران سکه مدعی هستند یکشنبه شب عده کمی خواهان خرید سکه در انتهای صف بوده اند و قیمت آن در پله نهم کانال مذکور بسته شده است.

این کاهش قیمت در حالی صورت می گیرد که برخی ادعا می کنند تاثیر اخبار جنگ بین حماس و اسرائیل بر بازار تا حدودی کاهش یافته است. برخی دیگر اما مهم ترین خبر برای بازار طلا و سکه را جنگ اخیر نوار غزه می دانند.

روز یکشنبه مشخص شد که اکسیوس طرح پیشنهادی مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس را اعلام کرده است. اخباری که می تواند بازارها را تحت تاثیر قرار دهد. اما سپس رویترز گزارش داد که حماس مذاکرات تبادل اسرا با اسرائیل را متوقف کرده است.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت طلای مذاب ممکن است تا محدوده حمایتی 10 میلیون و 350 هزار تومانی خود کاهش یابد. اما آنچه مانع از سقوط طلا می شود، واگرایی مثبت و گران فروشی است. به گفته معامله گران، این واگرایی می تواند تمام فروش را ببندد و آنجاست که می بینیم افراد زیادی از بازار خارج شده اند.

برخی پیش بینی می کنند که در روزهای دوشنبه قیمت در بازار ارز و سکه طی چهار هفته گذشته کاهش یافته است و ممکن است این روند دوشنبه همین هفته نیز تکرار شود. البته بازار موظف به تکرار این روند نیست.

در شرایط فعلی تکنسین ها می گویند سکه امامی امروز دوشنبه 30 آبان در بازار دارای خط مقاومتی 29 میلیون و 200 هزار تومان و سپس مقاومت 29 میلیون و 400 هزار تومانی است. از سوی دیگر خط حمایتی 28 میلیون و 800 هزار تومانی برای معامله گران سکه حائز اهمیت است; اگر شکسته شود، احتمالاً به نیمه کانال 28 میلیون تومانی باز می گردد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30217

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.