• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

سقوط بورس تشدید شد/ خروج سرمایه از بورس افزایش یافت

  • کد خبر : 35579
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
سقوط بورس تشدید شد/ خروج سرمایه از بورس افزایش یافت

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز برای چهارمین روز کاهش یافت و نرخ نزول آن افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز شنبه 7 بهمن ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 18 هزار و 517 واحد کاهش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 60 هزار و 22 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با 6 هزار و 226 واحد کاهش روی عدد 721 هزار و 401 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با 251 واحد کاهش به 24 هزار و 617 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت یک هزار و 136 واحدی به سطح 134 هزار و 268 واحد رسید.

ادامه خروج پول واقعی از بورس

روز شنبه تغییر خالص از مالکیت قانونی به مالکیت حقیقی در بازار برای نهمین روز متوالی منفی بود و 322 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 53 درصد افزایش داشت.

نماد وبملت امروز بیشترین برداشت واقعی را داشت که ارزش آن ۲۷ میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای خساپا، ذوب، شتران و نوری بیشترین خروجی واقعی پول را داشتند.

از سوی دیگر، بیشترین ورودی پول واقعی مربوط به نمادهای Biotic، Goldira، Ardine، Klond و Fener بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فولاد، شپنا و شتران نمادهای قرمز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای صدشت، سیدکو و سسفها از جمله نمادهای سبز رنگی هستند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای بپس، آریا و هرمز بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای شپس، هخزر و باگیلان بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد وبملت بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دیتام و فولاد قرار گرفتند. فنر، بیوتیک و فاسبا بیشترین تراکنش را در فرابورس داشتند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 40.814 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 32.62 میلیارد تومان بود که 79 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز گذشته به ۳ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان رسید.

021128

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات امروز نماد بهار بالاترین ارزش معاملات است. بورس اوراق بهادار که 145 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از فنر، خساپا بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و ذوب با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن دو نماد شتران و نوری با ارزش معاملاتی بالاتر در رتبه های زیر قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام خساپا با 338 میلیون و 724 هزار و 906 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا دومین حجم معاملات در بازار بود و جایگاه سوم را واساخ به خود اختصاص داد. دو نماد شتر و تلیسه نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار جایگاه بعدی را به خود اختصاص دادند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز شنبه 51 نماد با صف خرید و 69 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 55 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 562 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 39 درصد افزایش به 279 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021128

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35579

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.