• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
0

سرمایه واقعی در خانه امن.

  • کد خبر : 45295
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
سرمایه واقعی در خانه امن.

اکوایران: بورس اوراق بهادار تهران روز دوشنبه شاهد فرار سرمایه واقعی از جایگاه های سهام به سمت جایگاه های درآمد ثابت با پشتوانه طلا بود.

اخبار اقتصادی، روند معاملات دیروز افت تراز شاخص کل و کاهش مانده شاخص کل هم وزن را نشان داد. بورس تهران روز دوشنبه شاهد کاهش تراز شاخص های سهام بود و نقشه بورس 86 درصد قرمز شد. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد در بورس با 39 درصد کاهش به سطح 2.536 میلیارد تومان رسید. در آخرین روز معاملاتی، ورود پول واقعی به سهام منفی بود و شاهد کاهش 412 میلیارد تومانی مالکیت کد واقعی بودیم.

دیروز جریان خالص پول واقعی به صندوق های با درآمد ثابت مثبت بود و 303 میلیارد تومان پول واقعی وارد جایگاه های درآمد ثابت شد. دیروز 427 میلیارد تومان پول واقعی به صندوق های پشتوانه طلا سرازیر شد و همچنان با فروش سنگین سهام و برداشت از صندوق های بورسی مواجه هستیم.

در روز دوشنبه ارزش صف های خرید سهام با 45 درصد کاهش نسبت به روز یکشنبه به 283 میلیارد تومان رسید و ارزش صف های فروش با 157 درصد افزایش به یک هزار و 168 میلیارد تومان رسید. در آخرین روز معاملاتی، سرانه خرید هر کد رویال نسبت به یکشنبه کاهش یافت و از 28.1 میلیون تومان به 24.1 میلیون تومان رسید. دیروز سرانه فروش هر کد شاهنشاهی افزایش یافت و به 32.9 میلیون تومان رسید. با این حال، شکاف سرانه همچنان بر فروشندگان واقعی سنگینی می کند.

فعالیت «کماسه» تعطیل شد

برای مشاهده روند 30 روزه اخیر معاملات بازار سرمایه لطفا از روز دوشنبه 2 مهرماه ورق بزنید.

همچنین شاخص هم وزن بورس تهران عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشته و کاهش قیمت کمتری را در نمادهای بورسی شاهد بوده ایم. دیروز صنایع پایه متالورژی با 92.3 میلیارد تومان و صنایع شیمیایی با 69 میلیارد تومان بیشترین خروج پول واقعی را داشتند و پس از آن صنایع حمل و نقل، سرمایه گذاری، خودرو و قطعه سازی قرار گرفتند.

بورس اوراق بهادار تهران در روزهای معاملاتی اخیر فشار عرضه بالایی را بر روی موقعیت سهام تجربه کرد که با کاهش نوسان قیمت از 1 درصد به 3 درصد، با بهبود شرایط تقاضا همراه شد، اما به نظر می رسد تقاضای ایجاد شده نبوده است باثبات شد و بورس تهران وارد رکود شد و افت اخیر موقعیت آن را تغییر داد.

صنعت پتروشیمی به سرمایه جدید نیاز دارد

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45295

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.