به گزارش اخبار اقتصادی قیمت دلار هرات در پایان هفته گذشته رشد کرد و از مقاومت میانی 49 هزار و 400 تومانی عبور کرد. بازار ارز هرات به 49600 توکن افزایش یافت، اما نتوانست دوباره این خط مقاومت را بشکند. قیمت دلار هرات روز جمعه با کاهش 49410 تومانی بسته شد. قیمت بند همچنین با افزایش وارد کانال 50 هزار برداشت شد. گروهی از معامله گران آخر هفته را با افزایش قیمت دلار به پایان رساندند بازار ارز هرات روز چهارشنبه تماس گرفت و گفت که تسویه معاملات سه شنبه و چهارشنبه به روز پنجشنبه موکول شده است. گروهی از معامله گران نیز افزایش قیمت دلار را ناشی از خروج معامله گران از بازار اونس دانستند. این گروه معتقدند که با کاهش اونس طلای جهانی معامله گران وارد بازار دلار شدند.

در باره پیش بینی قیمت دلار امروز معامله گران معتقدند تا زمانی که قیمت دلار زیر خط مقاومتی 49 هزار و 600 تومان باشد، می تواند به سمت حمایت 49 هزار و 200 تومان پیش برود. ریزشگران بازار می گویند که بازارساز با تزریق پول به بازار درهم در این هفته از نوسانات در بازار جلوگیری می کند. این دسته می گوید که اگر اخبار به نفع بازارساز باشد، امکان پذیر است کاهش قیمت دلار. 48 هزار تومان در بازار موجود است.

تاجران فنی می گویند بله قیمت دلار امروز اگر بالای 49 هزار و 400 تومان تثبیت شود، می تواند خط مقاومتی 49 هزار و 600 تومان را دوباره آزمایش کند. در غیر این صورت، به سمت حمایت پایین تر در حال کاهش حرکت می کند. برای تحلیل میان مدت، گروهی از معامله گران معتقدند قیمت دلار ممکن است به سمت پایین کاهش یابد و در موج پنجم کاهشی وارد کانال 48 هزار تومانی شود.

معامله گران علاوه بر روند قیمت ها به اخبار سیاسی نیز توجه دارند. شورای فدرال سوئیس روز جمعه اعلام کرد که در راستای اقدامات اتحادیه اروپا، تحریم های بیشتری را علیه ایران در رابطه با آنچه که آنها «محموله هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه» می نامند، اعمال کرده است.