• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

سالانه 240 هزار چک برگشتی / رسیدگی به چک های برگشتی با هوش مصنوعی

  • کد خبر : 37290
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
سالانه 240 هزار چک برگشتی / رسیدگی به چک های برگشتی با هوش مصنوعی

به گزارش اخبار اقتصادی، ابوالفضل ابوترابی افزود: با این کار سرعت رانندگی چک برگشتی با کمترین هزینه و سرعت، مشتری سریعتر به خواسته خود می رسد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه جلسات هماهنگی با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، خاطرنشان کرد: با فراهم شدن زیرساخت ها این رویه ایجاد و اینها برگردانده می شود. . کنترل ها توسط هوش مصنوعی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی به قاضی در رسیدگی به پرونده‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: پرونده‌های ساده قضایی مانند بازپرداخت هزینه‌های حقوقی و برخی چک‌های برگشتی با استفاده از هوش مصنوعی قابل رسیدگی است.

به گفته ابوترابی، پس از بررسی چک های برگشتی، چهار پرونده ساده قضایی دیگر با استفاده از هوش مصنوعی در برنامه بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: این پیش بینی در برنامه هفتم توسعه کشور بود که 30 درصد از آمار پرونده های دستگاه قضایی از طریق این فناوری رسیدگی می شود.

به گفته این نماینده مجلس، 30 درصد پرونده های قضایی آماری تقریباً 8 میلیون پرونده است که وقت دادگاه زیادی را می گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: چنین اقدامی تا حدودی کمبود قوه قضائیه را جبران کرده و مشکلات نیروی انسانی و زیرساختی دستگاه قضایی را کاهش می دهد.

با توجه به اینکه به دلیل هوش مصنوعی و فناوری های روز و همچنین برون سپاری برخی مأموریت های دستگاه قضایی، مراجعات به این نهاد کاهش یافته و بیشتر وقت قضات به پرونده های مهم اختصاص دارد.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37290

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.