• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
0

ساز ناکوک طلا و سکه/ دلار زیر ذره‌بین سکه‌بازان رفت

  • کد خبر : 38421
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
ساز ناکوک طلا و سکه/ دلار زیر ذره‌بین سکه‌بازان رفت

اکو ایران: قیمت سکه دیروز در معاملات نقدی کاهش یافت. در شرایط فعلی طلا سیگنال نزولی به بازار ارز داده و معامله گران ارز نوسانات دلار را زیر ذره بین قرار داده اند.

اخبار اقتصادی، روز گذشته بازار سکه شاهد تداوم کاهش قیمت سکه امامی بود. بر این اساس به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز چهارشنبه به 41 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافت اما در آخرین ساعت کاری بازار در محدوده 42 میلیون و 300 هزار تومان بسته شد. تومان.

فعالان بازار چند دلیل مهم در مورد حرکت نزولی ارز مطرح کردند. اول، شواهد نشان می دهد که پس از کاهش نرخ دلار، تعداد کمی از مردم حاضر به خرید سکه بودند.

در ادامه، گروهی از تحلیلگران اعلام کردند که ریزش طلای ذوب شده و از دست دادن کف حمایتی آن به دلیل ریزش اونس طلا در معاملات روز سه شنبه باعث عقب نشینی قیمت ارز کانال شد.

لازم به ذکر است قیمت طلای مذاب با 15 میلیون و 400 هزار تومان بازگشایی شد و تا سقف حمایتی 15 میلیون و 200 هزار تومانی سقوط کرد اما نتوانست این حد را از دست بدهد و از این نقطه حفظ شد.

پیش بینی قیمت سکه امروز 15 اردیبهشت.

در شرایط فعلی پیش بینی ها درباره قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه متفاوت است. در حال حاضر بررسی ها حاکی از نوسان نزولی اونس طلا است. قیمت جهانی طلا صبح امروز تا 2308 دلار کاهش یافت، اما صبح امروز در زمان نگارش این خبر با قیمت 2310 دلار معامله می شد که تقریبا 17 دلار ارزان تر از روز گذشته است.

از این رو برخی معتقدند با توجه به شرایط بازار جهانی طلا، امروز افزایش نرخ ارز دشوار است.

این در حالی است که گروهی نیز مدعی شدند که معامله گران ارز امروز توجه بیشتری به نوسانات دلار خواهند داشت.

کارشناسان فنی می گویند طرف صعودی برای فتح مرز 42 میلیون و 500 هزار تومانی فعلی تلاش می کند و اگر بالاتر از این محدوده بماند، احتمال رسیدن به 42 میلیون و 800 هزار تومان افزایش می یابد. در غیر این صورت اگر دلار مانند طلا پایین بیاید، احتمال افزایش نرخ ارز کمتر است. بنابراین، این فلز گرانبهای ملی ممکن است به انتهای کانال 42 توم عقب نشینی کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38421

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.