• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

سابقه قسمت غیر پولی وام ازدواج چه بوده است؟

  • کد خبر : 43493
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
سابقه قسمت غیر پولی وام ازدواج چه بوده است؟

اکوایران: وزیر اقتصاد در دیدار دیروز خود به بیان بسیاری از موضوعات مهم پرداخت و در بخشی از سخنان خود به وام ازدواج و عدم وصول بخشی از آن اشاره کرد. امروز این قسمت در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. اما او دقیقا چه گفت؟

اخبار اقتصادی، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی روز گذشته – 7 شهریور – در نشست با اعضای شورای هماهنگی مدیران بانک های دولتی در خصوص تسهیلات بدهی و نرخ سود اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده کار خواهیم کرد. بانک مرکزی در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات موجود در این ارتباط اقدام کند و این اراده به صورت جدی در ستاد اقتصادی دولت وجود دارد.

گزیده ای از سخنان مهم وزیر اقتصاد را در زیر می خوانید.

لزوم جدی گرفتن تولید دارایی های مازاد بانک ها

همتی درباره تولید گفت: در مجلس نیز بر لزوم جدی گرفتن موضوع واگذاری و تولید دارایی های مازاد بانک ها تاکید کردم. حالا می گویم اموال مازاد خود را واگذار کنید و از درآمدتان برای «تجارت کسب و کار» استفاده کنید و به افزایش تولید کمک کنید.

وی افزود: به عنوان بانک های دولتی و نیمه دولتی با در نظر گرفتن محدودیت بودجه عمرانی دولت، منابع واگذاری باید به طور جدی به پروژه های با ارزش افزوده اختصاص یابد.

رئیس کل دارایی ادامه داد: مراقب باشید، نمی گویم در املاک تجاری یا مشابه آن سرمایه گذاری کنید و مسکن و املاک را تورم کنید، بلکه می گویم یک شرکت مولد و مولد با هدف ارائه آن تاسیس کنید.

راهکارهای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی از نگاه همتی

وزیر دارایی با اشاره به هدف برنامه هفتم توسعه برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی، واگذاری دارایی های مازاد از بانک ها و ایجاد بنگاه های مولد و زودبازده را یکی از راه های تحقق این هدف برشمرد.

سابقه قسمت غیر نقدی وام ازدواج چیست؟

همتی با اشاره به تاکید مجلس بر تسهیل پرداخت وام ازدواج با توجه به محدودیت منابع بانک ها، خواستار ارائه طرحی به معاونت بیمه و بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی و در همین راستا شورای هماهنگی بانک ها با هماهنگی بانک مرکزی می تواند بخشی از وام ازدواج را به صورت غیرنقدی و از طریق خرید اقساطی لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان به متقاضیان پرداخت کند.

وی در عین حال خطاب به مدیران بانک ها تاکید کرد که برای موفقیت چنین طرحی باید وام ازدواج را در اولویت قرار دهند زیرا خواسته بسیاری از مردم است.

این خبر با عنوان «دستور وزیر اقتصاد مبنی بر تبدیل بخشی از وام ازدواج به غیرنقدی» در برخی کانال ها و صفحات خبری فضای مجازی دست به دست می شود. ضمن اینکه در دیدار همتی با مدیران بانک های دولتی، امکان اجرای این طرح و روند اجرای آن برجسته شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43493

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.