به گزارش اخبار اقتصادی، اداره خدمات مالی دبی (DFSA) پس از بررسی و تایید نتایج، دو شبکه بلاک چین برجسته دیگر را به لیست خود اضافه کرد. این موسسه ریپل و تون کوین را به عنوان ارزهای دیجیتال شناخته شده و پشتیبانی شده به لیست قبلی اضافه کرد. این امکان را برای شرکت ها، اتحادیه ها و غیره فراهم می کند. از این دو ارز دیجیتال در مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) به همراه ارزهای ذکر شده در بالا برای تراکنش های مالی استفاده کنید.

اداره خدمات مالی دبی در تاریخ 2 نوامبر (مصادف با پنجشنبه 11 نوامبر) بیانیه ای صادر کرد و موافقت کرد که ریپل با نماد XRP و Toncoin با نماد TON را در لیست ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده خود قرار دهد. ارزهای دیجیتال جدید همراه با بیت کوین، اتریوم و لایت کوین در مرکز مالی بین المللی دبی شناسایی می شوند. این تاییدیه به موسسات مالی فعال در این منطقه ویژه اقتصادی اجازه می دهد تا از این ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات خود استفاده کنند. در حال حاضر بیش از 4000 شرکت در مرکز مالی بین المللی دبی مستقر هستند.

در سال 2020، ریپل دفتر مرکزی MENA خود را در مرکز مالی بین المللی دبی افتتاح کرد. این نشان دهنده اهمیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای شرکت های فناوری است. براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل پس از این اتفاق گفت:

برای ما مهم است که به تشویق اداره خدمات مالی دبی در پذیرش و استفاده از دارایی های دیجیتال مانند ریپل توجه کنیم. این رویکرد دبی را در مرکز خدمات مالی عمده با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه قرار می دهد. رشد اقتصادی این کشور را تسریع کند.» برای ما بسیار خوشحال کننده بود.”

مدیر عامل ریپل در پست دیگری که در شبکه اجتماعی X منتشر شده است، اعلام کرد:

رگولاتورهای دبی به طور مداوم رویکرد حامی نوآوری خود را نشان داده اند و این اعلامیه آخرین نمونه است.

این تنها چند روز پس از تصویب مقررات بازار جهانی ابوظبی برای بنیادهای فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) صورت می گیرد. مقررات مربوط به مبانی فناوری دفتر کل توزیع شده از اول نوامبر اجرایی شد.

همچنین می‌توانیم کشورهای پیشرو منطقه را الگو قرار دهیم تا کشورمان را هر چه سریع‌تر در این مسیر به جلو ببریم. می توان همگام با تحولات جهانی در این زمینه سازوکاری برای انجام تراکنش های مالی در مناطق آزاد تجاری ایجاد کرد تا شاید جذابیت و آزادی عمل بیشتری را برای کارآفرینان فراهم کرده و حداقل تا حدودی بتوانیم خود را نجات دهیم. از درد بخشی از تحریم ها