به گزارش اخبار اقتصادی، در معاملات روز سه شنبه 25 آبان ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا نیمه کانال 2.1 میلیون صعود کرد. شاخص نسبت به روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۸۲۳ واحد رشد کرد و به سطح ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۶۹۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با افزایش 11 هزار و 353 واحدی روی عدد 696 هزار و 189 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با رشد 265 واحدی به 24 هزار و 986 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 2103 واحد افزایش به سطح 123786 واحد رسید.

تداوم ورود سرمایه به بورس

روز سه شنبه خالص تغییر ملک حقوقی به پول حقیقی در بازار مثبت شد و 143 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد.

امروزه نماد ذوب بیشترین ورود را دارد. پول واقعی که 67 میلیارد تومان ارزش داشت. پس از ذوب، نمادهای وبصدر، وطی، صباح و حفارس بیشترین ورود پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر، بیشترین خروجی پول واقعی متعلق به نمادهای فاذر، وایند، خاور، وهاف و شپنا بود.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس و فرابورس.

امروز فولاد، فملی و خودرو نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، صندوق، تنوین و ملت نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نمادهای ذوب، خگستر و شستا بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای فجهان، وهور و بسامه بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بورس فعلی، نماد ذوب بیشترین معامله را داشت و پس از آن خگستر و شستا قرار گرفتند. کرمان، خاور و فزار بیشترین معاملات را در فرابورس داشتند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 11.6 میلیارد تومب رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 2193 میلیارد تومان بوده که 20 درصد از کل ارزش معاملات آن روز بازار را به خود اختصاص داده است.

ارزش معاملات خرد نیز با 41 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 5 میلیارد و 848 میلیون تومان رسید که بالاترین رقم پاییز امسال است.

020816

بالاترین ارزش معامله

در معاملات امروز نماد ذوب بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. بورس اوراق بهادار که 214 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از ذوب، خگستر بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و خودرو نیز با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت.

بیشترین حجم معاملات.

در جدول حجم معاملات، سهام ذوب با 568 میلیون و 866 هزار و 309 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا با بیشترین حجم معاملات در رتبه دوم و فاذر در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد خودرو و حفار نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

عرضه و تقاضا برای سهام

در معاملات روز سه شنبه 114 نماد با صف خرید و 36 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 47 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 339 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با افزایش 5 درصدی به 412 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس

020816