• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

رونق بازار سیمان در آستانه زمستان

  • کد خبر : 31546
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رونق بازار سیمان در آستانه زمستان

پاییز نتوانست جلوی رونق معاملات سیمان در رینگ صنعتی بورس کالا را بگیرد، کم بارشی آذرماه و ترس از توقف اجباری تولید در واحدهای سیمانی باعث شد تا حجم فروش سیمان در رینگ صنعتی کالا افزایش یابد. تبادل. در هفته دوم آذرماه با وجود رشد حجم عرضه، 80 درصد محصول در رینگ سیمانی به بازار عرضه شد.

اخبار اقتصادی، عرضه سیمان از اواسط آذرماه امسال بدون کسری ادامه دارد، در این شرایط احتمال توقف اجباری تولید برخی واحدها به دلیل آلودگی هوا و عدم تعادل گاز باعث شده است تا تجارت این محصول همچنان پررونق باشد. در اواسط پاییز

بازگشت خریداران سیمان به عرصه فیزیکی

در هفته اول آذرماه در مجموع یک میلیون و 574 هزار تن سیمان در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. این عدد شامل انواع سیمان فله و کیسه ای با عیارهای مختلف بود. حجم عرضه هفتگی سیمان نسبت به حجم عرضه هفته های گذشته تغییر محسوسی نداشت و تنها 62 هزار تن به حجم عرضه اضافه شد. برای این میزان محصول عرضه شده در رینگ صنعتی بورس کالای ایران، تقاضای یک میلیون و 550 هزار تنی از سوی متقاضیان ثبت شد که در نهایت منجر به فروش یک میلیون و 264 هزار تن سیمان از این بازار شد.

این در حالی است که رینگ سیمانی با استقبال بی نظیر مشتریان یعنی نیمه دی ماه سنتی، فصل بارندگی سراسر کشور و کاهش حجم خرید این محصول ساختمانی مواجه است. اما کاهش بارندگی کم در کشور زمان این کاهش تقاضای فصلی را محدود کرده است، بنابراین در هفته دوم آذرماه، تایرهای سیمانی رونق خواهند گرفت. این در حالی است که طی هفته اول آذرماه و پس از بارندگی های سراسری در کشور، این رینگ با کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش حجم معاملات مواجه شد. اما تداوم روزهای آفتابی آذرماه باعث شد تا مشتریان سیمانی به رینگ فیزیکی بورس بازگردند و به این ترتیب در هفته دوم این ماه بیش از 80 درصد عرضه به فروش رفت.

ترس از قطع گاز مشتریان را به بازار جذب می کند

واحدهای فولاد و سیمان از جمله صنایع عمده مصرف کننده انرژی در کشور هستند. با شروع فصل سرما در کشور و با توجه به احتمال عدم تعادل گاز، احتمال توقف اجباری تولید در این صنایع به وجود می آید و این موضوع روند بازاریابی این محصولات را در رینگ فیزیکی کالا تحت تاثیر قرار می دهد. تبادل. اگرچه در حال حاضر خبری از قطع یا کاهش گاز به مقصد صنعت سیمان نیست، اما صحبت از کمبود گاز در واحدهای بازیافت آهن به گوش می رسد و به همین دلیل فعالان حوزه سیمان نگران گسترش این وضعیت هستند. به این منطقه از خوب. در عین حال آلودگی هوای سراسر کشور با شروع سردی هوا و پدیده وارونگی هوا، امکان تعطیلی اجباری واحدهای تولیدی آلاینده مانند سیمان را فراهم کرده است و این پیش بینی موتور محرک خرید نیز می باشد. این حلقه

افزایش قیمت فولاد باعث شد تولیدکنندگان سیمان بخرند

سیمان یک کالای مصرفی است و وضعیت ساخت و ساز بر معاملات این محصول تاثیر می گذارد. اگرچه در سال های اخیر حجم پروژه های عمرانی در کشور کاهش یافته و این مشکل واحدهای نورد کشور را با چالش جدی رکود مواجه کرده است، اما شرایط برای تولیدکنندگان سیمان متفاوت بود. تفاوت قیمت قابل توجه سیمان و فولاد و قیمت بسیار کمتر سیمان در مقایسه با فولاد باعث شده است که سازندگان به جای اسکلت فلزی سازه های بتنی را انتخاب کنند. به این ترتیب اگرچه داده ها کاهش فعالیت ساختمانی در کشور را تایید می کند، اما این کاهش منجر به کاهش تقاضا برای سیمان نشده است.

سوختن پاییزی حلقه سیمانی موقتی بود

حجم فروش سیمان رینگ فیزیکی بورس کالا در هفته دوم آذرماه نسبت به هفته قبل 66 هزار تن افزایش یافت. این رقم متناسب با افزایش حجم عرضه بود. در همین حال طی این هفته گرمای پاییزی از بین رفت و همین امر باعث شد تا رینگ سیمانی رونق خود را به دست آورد.

طی هفته اول آذرماه منتهی به جمعه دهم ماه جاری، در مجموع یک میلیون و 515 هزار تن سیمان در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. برای این محصول یک میلیون و 419 هزار تن تقاضا در رینگ سیمان ثبت شد که در نهایت منجر به فروش یک میلیون و 198 هزار تن محصول در این بازار شد. به این ترتیب در هفته مذکور حدود 79 درصد از عرضه سیمان به فروش رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31546

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.