• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

روند صعودی قیمت سکه ادامه دارد؟

  • کد خبر : 37654
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
روند صعودی قیمت سکه ادامه دارد؟

اکو ایران: پیش بینی های متفاوتی درباره آینده نوسانات ارزی وجود دارد. برخی معتقدند با کاهش اخبار منفی از خاورمیانه قیمت ها اصلاح می شود و برخی دیگر به رفتار معامله گران طلا و دلار اشاره می کنند و به همین دلیل به ادامه نوسانات ارزی خوشبین هستند.

اخبار اقتصادی؛ بررسی بازار سکه در آخرین روز هفته گذشته حاکی از ادامه نوسانات قیمت سکه امامی است، به طوری که این فلز گرانبهای ملی بعدازظهر پنجشنبه گذشته حدود 45 میلیون و 850 هزار تومان فروخته شد. هفته

برخی از معامله گران گفتند بازار طلا و سکه بیش از حد خرید است. خرید بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که یک دارایی بیشتر از ارزش واقعی خود معامله می شود. به عبارت دیگر، این شرایط زمانی رخ می دهد که دارایی در روند صعودی قرار داشته باشد و با اصلاح قیمت مواجه نباشد.

به گفته تحلیلگران، سهامی که بیش از حد فروش رفته بدون توجه به شرایط بنیادی و فنی افزایش قیمت خواهد داشت و به همین دلیل ممکن است هر لحظه با افت ناگهانی قیمت مواجه شود. موضوعی که نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز به آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازار ملتهب است و قیمت در حال افزایش است، ممکن است با یک خبر سیاسی اقتصادی و یا با کاهش قیمت، قیمت ها کاهش یابد. قیمت ارز و کاهش اونس طلا در سطح جهان.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، سه عامل مهم باعث افزایش اونس طلا می شود. به گفته آنها، افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی در کشورها، احتمال سیاست های انبساطی فدرال رزرو و افزایش تمایل به خرید طلا توسط بانک های مرکزی به عنوان ذخیره اصلی، باعث افزایش تمایل به خرید این فلز زرد در سال 2024 شده است. .

گفته اید قیمت جهانی طلا رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده و حدود 2329 دلار معامله می شود. علاوه بر اثر اونس طلا، بازار ارز نیز تا حدودی هیجانی است و این امر نوسانات ارز را دوچندان کرده است.

در مورد آینده نوسانات ارز، پیش بینی ها متفاوت است. برخی معتقدند زمانی که اخبار منفی از خاورمیانه فروکش کند، قیمت ها اصلاح خواهند شد. برخی دیگر به رفتار معامله گران طلا و دلار اشاره می کنند و به همین دلیل نسبت به ادامه نوسانات ارز خوش بین هستند.

در مجموع کارشناسان بازار می گویند اگر ارز امروز در مرز 45 میلیون و 800 هزار تومان باقی بماند، احتمال ورود هیجانی آن به کانال بالا محتمل است. اما همانطور که گفته شد، با کاهش اخبار منفی از خاورمیانه و کاهش قیمت طلا و دلار، احتمال عقب نشینی وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37654

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.