• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

رفتار طلا و بازار سرمایه در روزهای پایانی صفر

  • کد خبر : 43490
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
رفتار طلا و بازار سرمایه در روزهای پایانی صفر

اکو ایران: ماه صفر هفته آینده به پایان می رسد، تعطیلات پایان ماه صفر است و اعتقاد مردم به این ماه تاثیری بر بازار طلا و سرمایه نخواهد داشت.

اخبار اقتصادی، بازار سرمایه هفته گذشته پس از مدت ها مثبت شد. شاخص کل هر روز هفته رو به افزایش بوده است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در این هفته در سایه محدودیت دامنه نوسان بازدهی 1.9 درصدی را به ثبت رساند و شاخص کل هم وزن نیز رشد 1.4 درصدی را به ثبت رساند.

این هفته از روز دوشنبه پنجم شهریور ماه، بازگشایی پول بلوکه شده برای خرید خودرو اعلام شد، البته برخی بانک ها برای آزادسازی پول های بلوکه شده کند عمل می کنند.

با توجه به حجم پول ثبت شده و تاثیری که این ثبت نام بر بازارها داشت، قبل از انتشار این نگرانی وجود داشت که انتشار پول بلوکه شده بر بازارهای دیگر تاثیر بگذارد.

تحقیقات اکوایران نشان می‌دهد که صندوق‌های اوراق قرضه با تغییر قابل توجهی در جریان پول واقعی در این هفته مواجه شدند. در این هفته 3.404 میلیارد تومان پول واقعی وارد صندوق های با درآمد ثابت شد که نشان می دهد انتظارات رکود بر بازار سرمایه حاکم است و معامله گران همچنان انتظار افزایش در بازار ارز و بورس را ندارند.

صندوق‌های با درآمد ثابت اغلب در آستانه تعطیلات با جهش نقدینگی مواجه می‌شوند و به نظر می‌رسد که تعطیلات پایان ماه صفر و آزادسازی صندوق‌های خودرویی قفل شده، باعث افزایش درآمدهای ثابت شده است.

استقبال بیشتر از صندوق‌های با درآمد ثابت نشان‌دهنده غلبه انتظارات رکودی است که نشانه‌ای از غلبه آن‌ها در خارج از بازار سرمایه است و احتمالاً سپرده‌های بانکی مقصد اصلی پول‌های بلوکه شده است.

عبدالناصر همتی این هفته از لزوم کاهش نرخ های مختلف ارز صحبت کرد و از تمرکز وزارت اقتصاد بر رفع بی تعادلی بودجه خبر داد. مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشور نیز گفت که منطقی نیست بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم. اظهارات فوق مورد توجه تحلیلگران بازار سرمایه قرار گرفت.

در حال حاضر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در محدوده دو میلیون و 76 هزار واحد قرار دارد و محدوده دو میلیون و 90 هزار واحد تا محدوده دو میلیون و 100 هزار واحد مقاومت کوتاه مدت شاخص کل است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازار طلا و ارز رونق ندارد بلکه در حال افزایش است

بازار ارز و طلا کند اما صعودی است، افزایش تعطیلات در پایان ماه صفر به رکود دامن زده است، اما توجه به یک باور نیز به درک شرایط بازار طلا کمک می کند.

قیمت ها در بازار طلا رشد بهتری را به ثبت رسانده و حباب اقلام طلا از کف خود فاصله گرفته است. مردم کشور معمولا در ماه های محرم و صفر طلای کمتری خریداری می کنند و به دلیل عدم برگزاری مراسم عروسی در ماه های محرم و صفر، تقاضا برای خرید طلا کاهش می یابد. در روزهای پایانی زر، بازار طلا به طور معمول انتظار بهبود تقاضا را دارد، به همین دلیل برخی از تحلیلگران بازار، این نگاه را متاثر از رشد بازار طلا در این روزها نمی دانند و انتظار دارند که بازار طلا وضعیت بهتری را تجربه کند. شرایط آخر ماه زر مانند گذشته.

سکه امامی در کانال 43 میلیون تومان پیشروی کرد و در محدوده 43 میلیون و 300 هزار تومان قرار گرفت، حباب سکه امامی در کانال 18 درصد، اختلاف تتر و دلار تهران در محدوده قرار گرفت. 300 تومان در زمان نگارش 67 تومان است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43490

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.