به گزارش اخبار اقتصادی، چهار نماد صنعت فعالیت های کمکی به موسسات مالی واسطه را به عنوان نمادهای تحول می شناسیم. این چهار نماد بورس (شرکت بورس) هستند. اسناد مهم، اسناد ارزشمند تهران)، فرابورس (شرکت سپاه کادت نظامی ایران)، کالا (شرکت تبادل کالا از ایران) و انرژی (شرکت تبادل انرژی ایران). درآمدزایی شرکت های فراکبی به تعداد معاملات در بازار این شرکت ها بستگی دارد. رکود تجاری می تواند درآمدزایی شرکت های تولیدی را به طور جدی تهدید کند.

رکود تجاری ماه های اخیر عملکرد این شرکت ها را در زمینه درآمدزایی ضعیف کرده است، اما با توجه به شرایط کسب و کار ماه های مشابه سال قبل (رکود کسب و کار در تابستان 1401) این روند درآمدزایی رو به رشد به نظر می رسد.

بورس کالای ایران در پنج ماهه پایانی سال جاری 381.5 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به درآمد 228.1 میلیارد تومانی پنج ماهه سال قبل 67 درصد افزایش داشته است. بیشترین میزان درآمد ماهانه. مبادله کالا در اردیبهشت ماه امسال با 85.7 میلیارد تومبا و در همین ماه بیشترین رشد درآمد را نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل با رشد 102 درصدی به ثبت رسانده است.

ارز ایران در پایان مردادماه به درآمد عملیاتی 209.4 میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به درآمد 102.5 میلیارد تومانی شرکت در 5 ماهه اول نسبت به سال قبل 104 درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین درآمد ماهانه در سال جاری سپاه کادت نظامی همچنین در اردیبهشت ماه با 58.8 میلیارد تومبا به ثبت رسید و در همین ماه نیز با 134 درصد افزایش درآمد، بیشترین رشد درآمدزایی را نسبت به ماه مشابه سال قبل به ثبت رساند.

آیا نفت قیمت دلار را کاهش می دهد؟

بورس انرژی ایران در پنج ماهه نخست امسال 26.6 میلیارد تومان درآمد داشته است که نشان دهنده افزایش 9 درصدی نسبت به 24.4 میلیارد تومان در پنج ماهه نخست سال 1390 است. بالاترین درآمد ماهانه انرژی در سال جاری با 6.6 میلیارد تومان بوده است. در مردادماه ثبت شد و بیشترین رشد درآمدزایی این گروه نسبت به عملکرد ماه مشابه سال قبل به فروردین با رشد 76 درصدی درآمدزایی نسبت داده شد.

تبادل اسناد مهم، اسناد ارزشمند تهران تا پایان مردادماه امسال 390 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به درآمد 202.3 میلیارد تومانی در پنج ماهه نخست سال قبل 93 درصد افزایش نشان می دهد. بورس اوراق بهادار تهران همچنین همانند فرابورس در اردیبهشت ماه امسال با 120 میلیارد تومان بیشترین درآمد را به ثبت رساند و در اردیبهشت ماه نیز با 135 درصد رشد بیشترین نرخ رشد درآمد را نسبت به ماه مشابه سال قبل به ثبت رساند.

فرآیند جریان پول واقعی در بین نمادهای فراکبی نشان داده می شود که معاملات روز یکشنبه 5 شهریور ماه حکایت از تغییرات خاصی در این شرکت ها دارد. نمایش این چهار نماد در مرداد ماه تا ششم شهریور منتشر شد و دلیل خاصی برای این ورودی وجود ندارد. پول واقعی برآورد برخی از تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند که پول واقعی را وارد کنید به نمادهای فراشناختی ناشی از انتظارات رشدی ارزش معامله با نزدیک شدن به فصل پاییز.

تحلیل بنیادی سهام قرن / افزایش 50 درصدی فروش پدیده شیمی قرن