• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

رشد ۱۳ درصدی مصرف بنزین در کشور/ مصرف روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین!

  • کد خبر : 30244
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
رشد ۱۳ درصدی مصرف بنزین در کشور/ مصرف روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین!

به گزارش اخبار اقتصادی، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل NIOPDC وی گفت: 10 پالایشگاه در کشور به تولید بنزین 24 ساعت شبانه روز فعال هستند.

وی افزود: روزانه 115 میلیون لیتر بنزین در کشور سوزانده می شود که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است. اما باید اضافه کرد که بنزین به اندازه کافی در مخازن سوخت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به توزیع الکترونیکی گاز مایع گفت: با راه اندازی سامانه کاربرد فرآورده های نفتی (SEDF) در سال 1401، توزیع الکترونیکی گاز مایع تقریباً 10 درصد شد. این در حالی است که با گذشت یک سال از بهره برداری از سامانه توزیع الکترونیکی سدف، توزیع گاز مایع به بیش از 70 درصد رسیده است، با این وجود مشکلی در تامین توزیع الکترونیکی وجود ندارد.

سالاری نسب افزود: فرآیند درخواست گاز مایع تنها از طریق ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده های نفتی (صداف) امکان پذیر است. در حال حاضر 99 درصد گاز مایع استان تهران از طریق تراکنش های بانکی تامین می شود.

سالاری نسب در پایان گفت: قیمت یارانه ای هر کیلوگرم گاز مایع 27 هزار تومان است که در حال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با 70 شرکت در کارنامه خود عرضه می کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30244

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.