• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

  • کد خبر : 38727
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با افت کار خود را آغاز کرد و در بازگشت به اوج، نتوانست از سد مقاومتی 63 هزار تومانی عبور کند و دوباره سقوط کرد.

با انتشار خبر سفر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و احصاص خاندوزی وزیر اقتصاد به عربستان سعودی برای شرکت در نشست بانک توسعه اسلامی، قیمت دلار تهران به دلیل کاهش یافت. خوش بینی به روابط تهران و ریاض و کاهش قیمت ها در بازار ارز و طلا. عربستان خاستگاه جهان اسلام در منطقه و کلید روابط با اعراب است، بنابراین این سفر در ابتدا باعث کاهش نگرانی های منطقه و بازگشت آرامش به فضای انتظارات تجار و کاهش نوع دلار شد.

خبر از سرگیری مذاکرات ایران و غرب و خبر سفر هفته آینده رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران از دیگر مواردی بود که بوی برجام را به مشام ارز برد. معامله گران

انتقادها از شکاف بین نرخ نیما و ارز بازار آزاد در هفته جاری افزایش یافت و در پایان هفته، افزایش احتمال آتش بس در غزه نیز به کاهش نگرانی ها در مورد تنش های منطقه دامن زد.

قیمت دلار تهران این هفته با افت آغاز شد و در بازگشت به اوج، نتوانست از سد مقاومتی 63 هزار تومانی عبور کند و بار دیگر سقوط کرد. دلار تهران در پایان هفته در محدوده 61 هزار و 550 تومان قرار گرفت که نشان می دهد عملکرد دلار طی هفته گذشته منفی بوده و 2.3 درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

با وجود کاهش قیمت اونس طلای جهانی، قیمت سکه امامی و سکه یک گرمی کمتر از سایر بازارها کاهش یافت و عملکرد در هر دو بازار ارز و طلا به منفی 1.4 درصد رسید. طلای مذاب در این هفته 2.4 درصد در برابر صاحبان خود از دست داد.

در این هفته نیم سکه بیشترین افت را داشت و 2.7 درصد افت را به ثبت رساند و ربع سکه در برابر سایر بازارها رشد کرد و رشد 2.4 درصدی را به ثبت رساند.

در حال حاضر قیمت تتر کمتر از دلار تهران است و در چنین شرایطی باید منتظر ماند و دید آیا تتر می تواند دلار را به زور پایین بیاورد یا اینکه دلار محدوده فعلی را به عنوان حمایت و تتر با آن انتخاب کرده است. بالا می برد

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38727

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.