به گزارش اخبار اقتصادی، در پیشینه معاملات شنبه شب معامله گران دو دیدگاه متضاد در مورد قیمت سکه امامی در دومین روز هفته جاری داشتند. گروه اول یا جناج صعودی بازار با برجسته کردن فاصله اندک قیمت دلار با مرز روانی 50 هزار تومانی، سعی کردند احتمال افزایش قیمت ارز را برجسته کنند.

قیمت دلار شنبه شب در بازار آنلاین به 49 هزار و 800 تومان نزدیک شد. به گفته فعالان اقتصادی، تا زمانی که دلار در این محدوده باشد، قیمت ارز می تواند افزایش یابد.

البته شرط دیگر رشد قیمت ارز این است که طلای مذاب رشد قابل توجهی را به ثبت برساند. طلا روز گذشته نزدیک به 10 میلیون و 250 هزار تومان افزایش یافت اما در ادامه معاملات زیر 10 میلیون و 220 هزار تومان باقی ماند.

از سوی دیگر خرس ها گفتند که رفتار دلالان ارز محتاطانه تر از نرخ دلار است. به گفته آنها، دلالان سکه به اخبار سیاسی توجه دارند و به زودی خبرهای جدید از نشست شورای حکام درباره ایران ممکن است در تعیین جهت حرکت بازار سکه و سکه تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.

تکنسین های بازار بر این باورند که سکه در حال حاضر با دو سطح مقاومتی 28 میلیون و 500 و 28 میلیون و 800 هزار تومانی مواجه است و در صورت باقی ماندن از این دو مرز، تلاش می کند کانال 29 میلیون تومانی را بشکند.

این در حالی است که در صورت گم شدن مرز ۲۸ میلیون تومانی، احتمال سقوط مجدد به کانال وسط ۲۷ میلیون تومانی وجود دارد. یک نکته مهم این است که تا زمانی که سکه بالای 27 میلیون و 500 هزار تومان باشد، شانس افزایش بازیکنان سکه بیشتر است.

قیمت واقعی (بدون حباب) هر قطعه سکه امامی امروز یکشنبه 19 شهریور در بازار 22 میلیون و 494 هزار تومان است که با قیمت لحظه ای بازار اختلاف 5 میلیون و 705 هزار تومانی را نشان می دهد.