اکو ایران: قیمت دلار هرات او در کانال 48 هزار تومان هت تریک کرد. بازار فارکس هرات با قیمت 48 هزار و 950 تومان شروع به کار کرد و تا ساعت 12:30 که نیمه اول سه شنبه بازار است در مرز 49 هزار تومان معامله می کرد اما از این ساعت وارد کانال 48 هزار تومان و با نرخ دو روز پیش یعنی 48 هزار و 550 تومان.

DEA روز سه شنبه بر خلاف روز گذشته با چت مثبت 13550 تومان باز شد و روند مانند هرات بود یعنی ابتدا اوج گرفت و سپس به 13460 تومان کاهش یافت. این در حالی بود که دلار تهران و سلیمانیه همچنان بالاتر از هرات است و معامله گران می گویند چسبندگی کانال 49 هزار تومانی باعث شده است. قیمت دلار این کانال را در تهران و سلیمانیه از دست ندهید.

البته در بازار فارکس بر اساس نرخ پشت خط دوشنبه شب، انتظار می رفت که هرات به دلیل اخبار مربوط به معامله و عدم اشتیاق، به کانال 49000 و بازگشت به کانال 48000 برود. طلای مذاب با کاهش 10 میلیونی معامله شد و به 9 میلیون رسید. نکته بازار طلای مذاب منفی شدن حباب آن در معاملات روز سه شنبه بود.

معامله گران کاهش روز سه شنبه را به دو موضوع نسبت می دهند. برخی می گویند شایعه ای به بازار رسیده مبنی بر اینکه سه شنبه شب کنگره آمریکا درباره لغو برخی تحریم ها در خاورمیانه جلسه ای برگزار می کند و همین شایعه باعث بازگشت قیمت به کانال 48 هزار و حمایت 48 هزار و 800 تومانی شد. در بازار گم شد این شایعه با منبع از ایران اینترنشنال به اشتراک گذاشته شده است.

برخی از افراد بدبین به بازارساز معتقدند که سه شنبه تبادل رشد کرده و بازار سرمایه ساعت 12:30 به پایان می رسد، کاهش بازار ارز از این ساعت کار بازارساز است. آنها می گویند در چند روز گذشته هر زمانی قیمت دلار 48000 به کانال آمد، بورس هم واکنش روانی داشت. به نظر این دسته از بازارسازان، برای چیزی فراتر از افت تبادل برای جلوگیری از ماندن نیمه اول دلار در مرز 49 و پس از پایان کار بازار سرمایه، دلار کاهش یافت.

تکنسین ها می گویند که دو نکته برای روند جدید مهم است. از کف حمایت 47 هزار و 900 تومان در صورت از دست دادن و تثبیت روزانه می توان گفت که با کانال 48 هزار خداحافظی کرده است. نقطه مقاومت دوم 49 هزار و 600 تومان است که در صورت تثبیت بالای این حد به صورت روزانه، ممکن است شاهد افزایش قیمت تا کانال 50 هزار باشیم. تکنسین ها معتقدند از آنجایی که بازار بنیادی با هر خبری دنبال و حرکت می کند، برای روند جدید باید اخبار جدید قوی باشد، در غیر این صورت به دلیل پایان برج، محرم و بی پولی بازار قیمت در این سطوح متضرر می شود. .

نکته بازار ارز این بود که در بازار گفته شد که سلیمانیه در روز اول محرم به دلیل تعطیلی کل عراق کار نمی کند.