به گزارش اخبار اقتصادی، جریان عمومی بازارهای کالایی در اولین روز از هفته دوم مردادماه کاهش یافت. بنابراین، بازارهای کالا کار خود را از روز دوشنبه آغاز کردند، زیرا کاهش تمایل به خرید دارایی های پرریسک مانند کالاها در میان فعالان بازار، قیمت بسیاری از کالاها را کاهش داد. در اواسط امروز، نفت خام آمریکا 1.4 درصد، مس 0.35 درصد، میلگرد فولاد چین 0.6 درصد، قلع 1 درصد و آلومینیوم 0.2 درصد کاهش یافت. این کاهش نرخ شامل بسیاری از محصولات صنعتی دیگر نیز شد، اما پتروشیمی ها تا حدودی در امان ماندند.

افزایش قیمت دلار به ضرر فلزات تمام شد

بازگشت شاخص دلار آمریکا به مسیر رشد و نگرانی فعالان بازارهای مالی و کالایی جهان از تداوم سیاست انقباضی عامل اصلی تضعیف قیمت کالاها در روز گشایش بازار این هفته بود. شاخص دلار آمریکا روز جمعه 4 آگوست از 102.02 تا 102.09 ظهر به 102.09 رسید. افزایش شاخص دلار آمریکا به طور منحصر به فردی سیگنال نزولی را برای بازارهای مالی و کالایی به ارمغان می آورد. رشد شاخص دلار سرمایه گذاران را به خروج از بازارهای مالی و کالایی و نگه داشتن دلار سوق می دهد و از کاهش قیمت کالاها حمایت می کند.

سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر داده های تورم ایالات متحده هستند.

در روزهای پایانی هفته جاری شاخص های تورم آمریکا منتشر می شود. سرمایه گذاران در بازارهای مالی و کالایی جهان مشتاقانه منتظر این داده های مهم هستند و در واقع نتایج این داده ها رفتار آنها را هدایت می کند. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد، بر تصمیمات آتی فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ بهره تأثیر خواهد گذاشت. آمار اشتغال و بیکاری ایالات متحده نیز هفته گذشته منتشر شد. در نتیجه، 187000 شغل در بزرگترین اقتصاد جهان در ماه مه ایجاد شد که کمتر از برآورد 200000 شغل توسط تحلیلگران است. با این حال، نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش یافت و رشد دستمزدها کمتر از حد انتظار کاهش یافت. فدرال رزرو بر اساس مجموع این داده ها ادامه مسیر مقابله با تورم را تعیین می کند. در مقطع کنونی، اگرچه شتاب تورم در بزرگترین اقتصاد جهان کاهش یافته است، اما نرخ رشد تورم با هدف فدرال رزرو فاصله زیادی دارد و در عین حال، تولید ناخالص داخلی و آمار اشتغال و آمار بیکاری از ایالات متحده است. رد وقوع رکود در اقتصاد این کشور. این موضوع ممکن است باعث شود فدرال رزرو تصمیم به تشدید سیاست انقباضی بگیرد که از یک سو زمینه رشد ارزش شاخص دلار آمریکا و از سوی دیگر زمینه کاهش نرخ فلزات را فراهم می کند.