• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

دلار مانع صعود قیمت سکه

  • کد خبر : 30528
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
دلار مانع صعود قیمت سکه

اکو ایران: قیمت ارز امامی در هفته گذشته به دلیل شوک صعودی قیمت جهانی طلا تا پله دوم و سوم کانال 29 میلیون تومانی صعود کرد اما با کاهش قیمت دلار تا کانال 50 هزار تومانی. ، قدرت سمت صعودی بازار سکه کاهش یافت.

به گزارش اخبار اقتصادی، در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت سکه امامی در بازار سکه بین 28 تا 29 میلیون تومان بین دو کانال در نوسان بود.

فلز ملی گران قیمت به دلیل تاثیر افزایش جهانی قیمت طلا تا پله های دوم و سوم کانال 29 میلیون تومان صعود کرد اما با کاهش نرخ دلار به کانال 50 هزار تومانی، تقویت شد. سمت صعودی بازار سکه ال کاهش یافت و در نهایت سکه امامی پنجشنبه گذشته 28 میلیون و 900 هزار تومان فروخته شد.

فعالان بازار می گویند با کاهش خطرات سیاسی ناشی از جنگ غزه و انتشار خبر آزادسازی ارزهای عراق، بازار شوکه شد و این امر بر ترازوی تجار نزولی سنگینی کرد. در این خبر که توسط پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن به نقل از منابع آمریکایی منتشر شده، نوشته شده است که ایران مجوز دسترسی به 10 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات برق به عراق را دریافت کرده و در نتیجه ایران می تواند این موارد را انتقال دهد. به حساب های بانکی برای انتقال در اروپا و عمان است.

البته واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در شبکه اجتماعی برق اعلام کرد. واردات از ایران

واتسون تصریح کرد: «این وجوه در حساب‌های محدودی در خارج از ایران واریز می‌شود و جمهوری اسلامی ایران تنها می‌تواند از آن برای خرید اقلامی استفاده کند که مشمول تحریم نیستند، مانند دارو و مواد غذایی و این حساب‌ها مستقیماً نزد مؤسسات مالی مربوطه واریز می‌شوند. “. موسسات.” بدون اینکه هرگز به ایران بروم.”

برخی از تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند بازار در روزهای پایانی ماه با بی پولی مواجه بود. به گفته آنها نکته مهم بازار کاهش تقاضا به دلیل خالی بودن جیب خریداران در بازار فردوسی به دلیل روزهای پایانی ماه است و احتمالا تا زمانی که پول وارد بازار نشود، ارز نوسانی نخواهد داشت. . قابل توجه.

بررسی قیمت سکه امامی پشت خط در روز جمعه نیز حکایت از کاهش حجم معاملات دارد. قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز در حدود 28 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد.

آنها در شرایط فنی فعلی می گویند سکه امامی امروز شنبه 6 آبان در بازار 29 میلیون و 200 هزار تومان مقاومت و سپس 29 میلیون و 400 هزار تومان مقاومت دارد. از سوی دیگر خط حمایتی 28 میلیون و 800 هزار تومانی برای معامله گران سکه حائز اهمیت است; اگر شکسته شود، احتمالاً به نیمه کانال 28 میلیون تومانی باز می گردد. البته برخی معامله گران پیش بینی می کنند امروز ارز بین 28 تا 29 میلیون تومان باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30528

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.