• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

در ساخت فاز 11 پارس سور 800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد/ تولید گاز به 56 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

  • کد خبر : 24153
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۲۴
در ساخت فاز 11 پارس سور 800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد/ تولید گاز به 56 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از دولت، جواد اوجی در آیین افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی اعضای کمیسیون انرژی مجلس و فرماندهان سپاه نیز حضور داشتند و گفتند: برای دومین بار در شش ماه گذشته به عسلویه سفر می کنند و فاز 14 پارس جنوبی با 50 میلیون مترمکعب گاز در روز افتتاح شد.

جواد اوجی با اشاره به افتتاح فاز یازدهم پارس جنوبی که توتال و شرکت های خارجی 20 سال آن را به تاخیر انداختند، گفت: با متخصصان داخلی در مدت 20 ماه به مرحله بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون فاز اول فاز یازدهم پارس جنوبی وارد مدار تولید شده است، افزود: با تکمیل فاز یازدهم پارس جنوبی تولید گاز به 56 میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

وزیر نفت وی افزود: از ابتدای دولت تا کنون 34 پروژه نیمه تمام با 12 میلیارد دلار افتتاح شد و امسال نیز 67 پروژه بالادستی و پایین دستی با اولویت مولد با سرمایه گذاری 15 میلیارد دلار افتتاح می شود. در حال حاضر 25 پروژه به ارزش 7.5 میلیارد دلار افتتاح شده است.

اوجی با بیان اینکه ساخت فاز 11 پارس جنوبی با توان متخصصان داخلی 800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است، گفت: ظرفیت تولید گاز فاز 11 پارس جنوبی که روزانه 56 میلیون مترمکعب است به این میزان خواهد رسید. مرحله نهایی در مراحل بعدی

وی گفت: پروژه فاز 11 پارس جنوبی دارای 24 حلقه چاه در میدان مشترک گازی پارس جنوبی در خلیج فارس است که در فاز اول 12 حلقه چاه برای انتقال گاز تولیدی به پالایشگاه خشکی به بهره برداری رسیده است.

هدف از فاز 11 پروژه پارس جنوبی، استخراج روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز خام و میعانات گازی و ارسال گاز تولیدی در این فاز به پالایشگاه های پارس جنوبی است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=24153

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.