به گزارش اخبار اقتصادی، پس از گذشتن دلار از خان شهریور، بازار ارز در مهرماه بر اخبار سیاسی متمرکز شد، روزی نیست که اخبار سیاسی جدید بازار ارز را هدف قرار ندهد، اما دلار تهران هنوز کانال خود را از دست نداده است. 49 هزار تومان و محدوده در این یکی حفظ شده است.

مدیرعامل سازمان امور مالی اعلام کرد: میزان درآمد مالیاتی دریافتی در نیمه نخست امسال افزایش و به دو برابر درآمد نفتی رسیده است. افزایش درآمدهای نفتی و افزایش مالیات واقعیتی است که باعث افزایش چشمگیر درآمد دولت، کاهش کسری بودجه و افزایش قدرت بازارساز برای کنترل بازار ارز می شود. علاوه بر کاهش تنش های سیاسی، آن را نیز حل می کند.

قدرت میانجیگری در توافق هسته ای

مجید الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که در پی توافق مبادله زندانیان ایران و آمریکا، احتمال دستیابی به توافق جدید بین ایران و آمریکا افزایش یافته است. پیشنهاد می‌شود که موضوعات بحث‌برانگیز هسته‌ای ایران باید به موضوعات کوچک‌تر تقسیم شود تا صحبت در مورد آنها آسان‌تر شود.

از آنجایی که قطر و عمان رقابت بر سر میانجیگری را تشدید کرده اند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از برنامه ژاپن برای احیای برجام آگاه نیست. لازم به ذکر است که مرحله مذاکره و اجرای توافقنامه تبادل زندانیان چندین ماه به طول انجامید. این ادعاها در پی اخباری است که نشان می دهد ایالات متحده به ترویکای اروپایی برای تمدید تحریم های موشکی ضد ایران فشار می آورد. اگر این اتفاق بیفتد، دستیابی به توافق در آینده دشوار خواهد بود.

اوکراین موش می دود

روزنامه گاردین روز گذشته مدعی شد که اوکراین از شرکای اروپایی خود برای حمله به مراکز تولید پهپاد در ایران، روسیه و سوریه درخواست کمک کرده است و این نشان می‌دهد که سطح اختلافات در موضوع موشکی بالاست و اوکراین به عنوان نقطه ضعف اروپا است. تشدید شرایط برای هرگونه توافق چندی پیش، خبرگزاری KF Post به نقل از یک مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا نوشت که زلنسکی باید از انگلیس بخواهد که مکانیسم فعال سازی را فعال کند و اروپایی ها را تحت فشار قرار دهد. اتحاد. اتصال. اکنون خبر گاردین نیز رقابت موش اوکراین بر سر توافق هسته ای را تایید می کند که در صورت موفقیت، احیای برجام و کنترل دلار را دشوارتر می کند.

وضعیت سقوط دلار.

رئیس کل بانک مرکزی ایران روز قبل به همراه معاون ارزی وارد قطر شد.

حمایت 49 هزار و 200 تومانی به کف دلار برخورد کرده و هیچ گونه نفوذی تاکنون ثابت نبوده و دلار بالاتر از این حمایت تثبیت شده است، در حال حاضر دلار در بلاتکلیفی گیر کرده است، شکست حمایت 49 هزار تومانی این بدان معناست که از دست دادن روند صعودی و تثبیت بالای 49 هزار و 600 تومان اولین گام مهم به سمت یک روند صعودی است.

طلای جهانی باعث سقوط طلای ملی شد

اونس جهانی طلا پشتوانه 1900 دلاری را از دست داده و این انتشار زمینه را برای کاهش قیمت ارز و طلا تقویت کرده و موجب از بین رفتن کانال ده میلیون تومانی طلای مذاب شده است. حمایت از 9 میلیون و 500 هزار تومان تا 9 میلیون و 800 هزار تومان پشتوانه محکمی برای طلا است که می تواند حداقل قیمت بسیار مهمی برای طلا باشد.

خبری که نبض بورس را در دست گرفت

بازار سرمایه در روز گذشته آسیب دیده بود و حرکت محسوسی نداشت، اما رشد ارزش معاملات خرد امیدوارکننده بود. برای رشد بورس، ارزش معاملات خرد ابتدا باید بالای محدوده 6 هزار میلیارد تومان تثبیت شود و سپس به سمت محدوده ده هزار تریلیون تومان حرکت کند.

بزرگترین خبری که در هفته جاری نبض بورس را در دست گرفت، خبر خروج احتمالی سیمان و فولاد از بورس کالا بود. در حالی که مهرداد بذرپاش وزیر مسکن و شهرسازی درباره احتمال خروج این دو صنعت از بورس کالا صحبت می کرد، روز قبل احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از مخالفت وزارت اقتصاد و صلح با بورس کالا خبر داد. خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و دولت هیچ برنامه ای برای حذف سیمان از بورس کالا ندارد.

شاخص کل پشتوانه دو میلیون و 100 هزار واحدی را از دست داده و حمایت مهم دامنه دو میلیون و 40 تا دو میلیون و 50 هزار واحدی در پیش است.