• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
1

دادستان تهران از تعطیلی شرکت زامیاد جلوگیری کرد

  • کد خبر : 41048
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
دادستان تهران از تعطیلی شرکت زامیاد جلوگیری کرد

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از مرکز رسانه های قضایی، علی صالحی ; دادستان تهران به همراه معاونین، مدیران سازمان ها و استانداردهای صنعتی، معدنی و بازرگانی استان تهران و نیز مدیران کل و مدیران شرکت های خودروسازی، شرکت خودروسازی زامیاد ملاقات کرد.

در ابتدای این بازدید دادستان تهران با مدیران برخی شرکت های خودروسازی گفت و گو کرد و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور و توان متخصصان داخلی دستورات لازم را برای رونق تولید صادر کرد.

در ادامه صالحی با حضور مدیران از خطوط تولید و محصولات نهایی کارخانه بازدید کرد و گزارشی از روند تولید خودروهای این شرکت ارائه کرد و بر ارتقای کیفیت محصولات، عدم تحمیل هزینه های غیر ضروری به مصرف کننده نهایی، داخلی سازی قطعات یدکی و تنوع بخشی به محصولات تاکید کرد. .

صالحی گفت: توقف تولید بدون ارائه محصول جایگزین، صنعت حمل و نقل کشور را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت خودروهای تجاری، کامیون و کامیونت، افزایش نرخ حمل و نقل و به تبع آن تامین کالا می شود.

وی افزود: الزامات مطرح شده از سوی سازمان ملی استاندارد در مورد خودرو، وقفه ای در تولید ندارد. بلکه هدف آن تولید خودروهای استاندارد و ارتقای ایمنی با توجه به نیاز مردم است تا شاهد کاهش خسارات جانی و مالی باشیم و مردم بتوانند از خودروهای داخلی با کیفیت استفاده کنند.

وی افزود: نبود خودروهای ویژه برای حمل بار موجب افزایش قیمت کالا و تورم می شود، بنابراین تداوم تولید این نوع خودروهای استراتژیک باید در اولویت برنامه ریزی و توجه خودروسازان و مجریان قرار گیرد. .

دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال 1403 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جهشی در تولید با مشارکت مردم و تحقق شعار سال، اقداماتی است که به تولید آسیب وارد می کند. و با تمام تلاش باید از اشتغال پرهیز شود، در این شرکت خودروسازی نیز 4000 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و همچنین تامین کنندگان و شرکت های وابسته هستند که باید از بیکاری آنها جلوگیری شود.

وی با اشاره به مهلت استانداردسازی افزود: به این شرکت خودروسازی زیر نظر دادستانی تهران مهلت مشخصی برای بهبود و دستیابی به 85 استاندارد داده می شود که سه مورد آن هنوز اجرایی نشده است و باید گزارش خود را ارائه کند. پیشرفت. از اقدامات انجام شده به این دادستانی و سازمان ها، استاندارد ملی به صورت ماهانه ارائه می شود تا روند رعایت مراحل عادی سازی به دقت پیگیری و نظارت شود.

صالحی در خصوص ارزیابی این بازدید گفت: در این شرکت شاهد بودیم که جوانان متخصص اقدامات مهمی در جهت افزایش تولید، ارتقای کیفیت و تولید محصولات جدید انجام دادند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این شرکت خودروسازی گفت: مدیرعامل این شرکت در جلسه علنی روز گذشته مشکلات خود را با رئیس قوه قضائیه مطرح کرد. رئیس قوه قضائیه هم دستور داد از کمپ بازدید کنم.

صادر شده در کمتر از 24 ساعت پس از صدور دستور، بازدید از شرکت و بررسی مشکلات اعلام شده، تشکیل جلسه ای با مدیران مربوطه به منظور حل مشکلات همزمان با بازدید برگزار شد.

صالحی در پایان اعلام کرد: مقرر شد تا 10 تیرماه تولید محصولات این شرکت متوقف شود که منجر به تعطیلی کارخانه شود. اما پس از بررسی اولویت‌ها و جمع‌بندی دیدگاه‌ها، شرکت خودروسازی مجبور شد تا پایان سال با اعلام پیشرفت ماهانه، موضوع استاندارد محصولات را حل کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41048

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.