• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

خبر خوب نفت تا پایان سال 1402

  • کد خبر : 35067
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
خبر خوب نفت تا پایان سال 1402

اخبار اقتصادی به نقل از شانا، جواد اوجی امروز (سه شنبه 27 بهمن ماه) در مراسم بهره برداری از هفت پروژه نفت و گاز با تبریک دهه مبارک فجر و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: . : در این هفت پروژه 2.2 میلیارد دلار ارز و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که با این سرمایه گذاری ها 150 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت و 28 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می شود.

وی تاکید کرد: با این سرمایه گذاری 3 میلیارد دلار با افزایش 150 هزار بشکه ای نفت و 3 میلیارد دلار با افزایش 28 میلیون مترمکعبی گاز برای کشور ایجاد می شود.

وزیر نفت افزود: امروز با بهره برداری از خط لوله جدید دریایی فاز 16 پارس جنوبی که چندین سال نیاز به تعمیرات اساسی داشت و باعث کاهش تولید شد، برداشت روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز از این موقعیت محقق شد. . که به شبکه گازرسانی کشور کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی اتفاقات مثبت بزرگی در صنعت نفت رخ داده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، صنعت نفت کاملا وابسته به شرکت های خارجی بود و نیروی متخصص ایرانی در این صنعت دخیل نبود، اما امروز با تشکر به انقلاب اسلامی، مشاور خارجی در این صنعت نه در مراحل قبل و نه در مراحل بعدی ندارد.

وی ادامه داد: امروز کل صنعت نفت با تلاش ده ها هزار نفر از کارشناسان داخلی در بالادست و پایین دست، در حوزه های نفت و گاز، دریا و خشکی توسط نیروهای متخصص داخلی فعال است.

ثبت رکورد 856 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری

وزیر نفت تولید و عرضه بسیار محدود گاز قبل از انقلاب اسلامی را برشمرد و تصریح کرد: امروز به همت صنعتگران نفت و گاز همه دولت‌ها 23 پالایشگاه گاز با برداشت روزانه میلیارد مترمکعب داریم که در این روزهای سرد سال به همت شرکت ملی ایران گاز، رکورد تزریق 856 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری ثبت شد و با وجود سرما، گازرسانی پایداری داشتیم و آنجا قطعی گاز در هیچ منطقه ای وجود نداشت.

اوجی با بیان اینکه امروز 70 مجتمع پتروشیمی فعال در کشور وجود دارد، یادآور شد: در دولت سیزدهم مردمی فعالیت ها و کارهای جهادی شتاب بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به بهره برداری از 132 پروژه نیمه تمام به ارزش 28.5 میلیارد دلار از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون با اولویت پروژه هایی که ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کنند، تصریح کرد: 50 پروژه نیز به ارزش 48 میلیارد آغاز شده است. صنعت نفت. در این مدت به صورت دوره ای مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وزیر نفت تاکید کرد: ثمره این تلاش ها در حوزه صنعت نفت و گاز رشد اقتصادی 25.6 درصدی در این حوزه است که تاکنون در هیچ دوره ای تجربه نشده است.

به زودی؛ امضای قرارداد توسعه میادین نفت و گاز به ارزش 14 میلیارد دلار

اوجی از امضای هشت قرارداد توسعه میادین نفت و گاز به ارزش 14 میلیارد دلار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پس از این همه دستاوردها و سرمایه گذاری های صنعت نفت، رشد تولید، صادرات و درآمدهای ارزی و … اشتغال زایی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از پروژه پتروشیمی ابن سینا اندیمشک اظهار داشت: این پروژه 14 سال بلاتکلیف بود و با تلاش هلدینگ خلیج فارس و به گفته آقای مهندس اتیلن اکساید یکی از محصولات کلیدی در حال اجرا خواهد بود. وعده علی عسکری 36 ماه دیگر تکمیل می شود و از واردات این محصول جلوگیری می شود.

وزیر نفت ادامه داد: طرح پتروشیمی ابن سینا اندیمشک با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری در حال انجام است و تکمیل زنجیره تولید این طرح نیز در دستور کار قرار دارد.

اوجی با تاکید بر اینکه در اواخر سال جاری خبرهای خوبی در صنعت نفت خواهیم داشت، تصریح کرد: پروژه های متعددی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به زودی افتتاح و چندین پروژه جدید نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مسئولیت اجتماعی تا این حد در وزارت نفت انجام نشده بود، گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم پروژه های مسئولیت اجتماعی را به ارزش تقریبی 32 هزار میلیارد تومان در سراسر کشور در هر منطقه ای که وجود دارد انجام داده است. تاسیسات نفتی و ساکنان منطقه نیز از آن بهره مند خواهند شد.

وزیر نفت بیان کرد: در استان خوزستان یک هزار و 380 طرح به ارزش 8.5 میلیارد تومان به عنوان طرح های عام المنفعه تعریف شده است که 380 پروژه راه اندازی شده و امروز بخشی راه اندازی شده است راهپیمایی در اندیمشک که هدیه صنعت نفت است. به مردم منطقه

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35067

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.