به گزارش اخبار اقتصادی، معامله گران می گویند روند قیمت ها در بازارها جنگ غزه است، خبر تشدید جنگ باعث رونق بازار می شود، اوضاع کمی آرام می شود و بازار خودش را اصلاح می کند.

آنها معتقدند در بازار دوشنبه خبری از جنگ نبوده و بیشتر مربوط به جابجایی نیروها و رایزنی برای آزادی اسرا بوده است. با توجه به این فضای خبری، همه بازارها روز آرامی را سپری کردند.

اخبار منفی در بازار

روز دوشنبه خبری مبنی بر ورود بیش از 50 هواپیمای نظامی آمریکا به خاورمیانه در 24 ساعت گذشته منتشر شد. علاوه بر این، وب‌سایت خبری فری بیکن ادعا می‌کند که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا سخت‌ترین بسته تحریمی پیشنهادی کنگره را علیه ایران اجرا می‌کنند.

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که زمان مذاکرات برای احیای برجام به پایان رسیده است و از سرگیری این مذاکرات مهم است. این در حالی است که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری اعلام کرد که موضوع مذاکره در چارچوب تعریف شده و در چارچوب سلطان عمان باز است.

معامله گران در مورد عامل رشد دلار شوخی می کنند

تجار علاوه بر اخبار بین المللی به دعوای روزنامه دولت با رئیس جدید اتاق بازرگانی نیز علاقه مند بودند. ایران اکونومیک رئیس مجلس ایران را به تلاش برای افزایش نرخ ارز متهم کرده بود. وی از سوی دیگر وزارت اقتصاد را به اعمال فشارهای غیرحرفه ای و عوام فریبانه برای برهم زدن سیاست های ثبات متهم کرده است.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین که وکیل دولت در بازار ارز شده است، در توئیتی مدعی شد که حساب های کاربری که دارای نشانه های مشخصی از رژیم صهیونیستی هستند، مردم را به خرید سکه و طلا تحریک می کنند. کسبه می گویند ما نفهمیدیم گرانی دلار تقصیر مردم است، رژیم صهیونیستی، واسطه ها، دلالان و رفقای اسلحه و یا وزارت اقتصاد.

در بازار روند معاملات در نوسان بود، قیمت دلار هرات از روز دوشنبه از 50 هزار و 850 تومان آغاز شد و بین 50 هزار و 700 تا 50 هزار و 900 تومان در نوسان بود.

در بازار ارز وضعیت بلوکه ای حاکم است و قیمت دلار پشت خط فردا حدود 51 هزار و 100 تومان در معامله بود. قیمت درهم از 13980 تومان آغاز شد و با اندکی افزایش در قیمت 14100 تومان بسته شد.

با این قیمت درهم، دلار 51 هزار و 400 تومان برآورد می شود. روند دلار و درهم هرات در معاملات روزانه مخالف بود، هرات ضعیف و نزولی بود، اما درهم افزایش یافت. قیمت سکه امروز تغییر چندانی نداشت و بین 29 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان در نوسان بود. سکه رفاه در معاملات روز دوشنبه بالاتر از سایر بازارهای سکه بود و با قیمت 29 میلیون و 400 هزار تومان به کار خود پایان داد. فعالان بازار سکه معتقدند بازار کاملاً کنترل شده است و بازارساز این کار را از طریق دلار انجام می دهد.

معامله گران فنی معتقدند که بازارها همچنان حمایت خود را حفظ کرده اند و تا زمانی که این سطوح در بازار باقی نمانند، شاهد کاهش نخواهیم بود. حمایت در سکه 29 میلیون و 200 هزار تومان، حمایت درهم حاشیه کانال 14 هزار و طلای آب شده 10 میلیون و 700 هزار تومان است.

هدف بازار ارز مقایسه بزرگ‌ترین اسکناس‌های سوئیس و ایران در سال‌های 1940 تا 2023 بوده است. اسکناس های ایران از 1000 ریال به دو میلیون ریال افزایش یافته است. در واقع اسکناس های ایران 199900 درصد رشد داشته است.