• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

جدایی ارز حواله از بازار ارز و سکه.

  • کد خبر : 43443
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
جدایی ارز حواله از بازار ارز و سکه.

نه دلار و نه سهام، امروز پروژه های ارزی تلگرام در بازار پرطرفدار است، در روزی که همه بازارها رکود داشتند، چرا از سکه حواله حمایت شد؟

بازار ارز و ارز یک روز پس از عبور از خط مقاومت در روز سه شنبه افت کرد. برخی گفتند بازار استراحت کرده است و برخی دیگر معتقدند این افت واکنشی به تزریق بازار است. قیمت دلار هرات تا 58 هزار تومان کاهش یافت و قیمت سکه و طلای آب شده نیز از حد بالایی فاصله گرفت.

اولین سیگنال کاهش روز سه شنبه از بازار ارز هرات منتشر شد. با بازگشایی قیمت دلار هرات به زیر خط حمایت 59200 توکن، بازار نزولی شد. سپس قیمت دلار هرات با پیشروی اصلی بازار یعنی قیمت درهم امارات به روند کاهشی خود ادامه داد و به 58 هزار و 550 تومان رسید. قیمت دلار هرات نتوانست زیر سقف حمایتی 58 هزار و 600 تومان تثبیت شود و در قیمت 58 هزار و 750 تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت درهم که بعد از ساعت 10 اعلام می شود از افت اولیه در هرات ثابت ماند و اولین تغییر خود را با اختلاف منفی 30 تومانی به 16120 تومان آغاز کرد. قیمت درهم در ابتدا تا 16 هزار و 70 تومان کاهش یافت و در این منطقه بهبود یافت اما در ادامه قیمت درهم دوباره کاهش یافت و به 16 هزار و 50 تومان رسید.

قیمت دلار تهران که روز دوشنبه در مرکز کانال با قیمت 59 هزار تومان بسته شد، روز سه شنبه مانند درهم با اختلاف منفی 59 هزار و 250 تومانی آغاز شد و به انتهای کانال سقوط کرد. پس از لمس کف کانال، قیمت دلار تهران در حال حاضر در این محدوده باقی مانده و روی 59 هزار و 50 تومان بسته شد. حباب دلار-درهم همچنان منفی است و نشان می دهد که قیمت دلار در تهران بالاتر از برابری درهم معامله می شود.

سه روز است که قیمت تترام روی خط مقاومت 60 هزار تومانی گیر کرده و هنوز نتوانسته از آن عبور کند. قیمت تتر از روز سه شنبه از کانال 60 هزار تومانی آغاز شد و با ریزش بازارها تتر کاهش یافت. قیمت تتر در نهایت حدود 59 هزار و 400 تومان معامله شد که سقف حمایتی است. قیمت تتر در این چند روز بالاتر از قیمت دلار تهران معامله می شود.

قیمت ارز که تا مرز 43 میلیون تومان افزایش یافته بود، روز سه شنبه با اختلاف منفی 200 هزار تومانی به 42 میلیون و 700 هزار تومان بازگشایی شد و با 100 هزار تومان کاهش به 42 میلیون و 600 هزار تومان رسید. با توجه به افت جدید قیمت دلار نسبت به ارز، حباب پولی نیز افزایش یافت و به 18 درصد رسید.

نقطه مرکزی بازار سکه قیمت سکه حواله بود که به ریزش بازارها توجهی نکرد و در کانال 44 میلیونی ایستاد.

قیمت طلای مذاب نیز در پله پنجم با اختلاف منفی کانال 15 میلیونی را باز کرد و روند نزولی را دنبال کرد. قیمت طلای ذوب شده روز سه شنبه 15 میلیون و 532 هزار تومان بسته شد. حباب طلا نیز مثبت شد. به نظر می رسد کاهش کمتر در بازار طلا و ارز نسبت به بازار ارز ناشی از امیدواری معامله گران به قیمت جهانی طلا باشد. تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا ممکن است بالای 2500 دلار باقی بماند و حتی به بالاترین حد جدید بالای 2530 دلار برسد.

با این افت در بازارها، معامله گران گفتند که از پولی که با ثبت نام خودرو آزاد می شود، احتمالاً مقدار قابل توجهی از پول به بازار ارز و سکه نرسیده است تا بر بازارها تأثیر بگذارد. این گروه معتقدند بازارساز تلاش می کند این پول را در بانک نگه دارد.

رکورد ورود پول به بازار سرمایه ثبت شد. در روز سه‌شنبه، حجم پول ورودی به صندوق‌های اوراق قرضه به 1450 میلیارد تومان رسید که رکورد 1403 بود.

در روزهای سخت بازار ارز و ارز و بازار سرمایه، معامله گران به ارزهای دیجیتال از جمله سکه تلگرام روی آوردند. روز سه شنبه پروژه تلگرام داگز به صورت عمومی با بازار سرمایه مقایسه شد. علاوه بر این سیگنال های ارز دیجیتال آن در بازار رد و بدل شد.

سخنان همتی وزیر اقتصاد درباره تورم و عدم تعادل بودجه در بازار بازتاب داشت. در ادامه، اعتراض رئیس جمهور به یارانه بنزین به موضوع داغ بازار تبدیل شد. پزشکان گفتند دلیلی ندارد بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43443

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.