• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

تکذیب شایعه کمبود یا تصمیم گیری بنزین

  • کد خبر : 22669
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۶
تکذیب شایعه کمبود یا تصمیم گیری بنزین

شفقنا ورزشی- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت جایگاه های سوخت ندارد و قانون و مصوبه ای در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش شفقنا اسپورت به نقل از تسنیم، نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص جزئیات طرح سقف سوخت گیری و اینکه آیا تغییری در قیمت بنزین ایجاد می شود، گفت: از مطابق بند ه. تبصره 14 قانون بودجه 1402 به منظور بهبود سیستم توزیع بنزین و گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مجبور به اتخاذ تدبیری شده است. به طوری که تا پایان شهریور حداقل 90 درصد از خودروهای بنزین سوز و 95 درصد از خودروهای نفت سوز خود را متقاعد کنیم که از کارت سوخت ویژه استفاده می کنند و از خودروی خود استفاده می کنند.

وی افزود: به همین منظور از ابتدای سال جاری فرآیند تشویق مردم به استفاده از کارت های شخصی را سرلوحه کار خود قرار دادیم و در دستور کار قرار گرفت.

نژادعلی گفت: با افزایش سفرهای تابستانی بتوانیم توزیع یکنواختی در جایگاه های سوخت داشته باشیم و از بسته شدن جایگاه ها به دلیل تمام شدن سوخت خودداری کنیم زیرا بار ترافیکی جاده ها در واقع افزایش می یابد و تانکرهای سوخت می توانند در جایگاه های سوخت رسانی دیر شود، در هر شیفت بین 30 تا 40 لیتر از کارت های جایگاه سوخت برداشت کرده ایم.

مدیرکل شرکت ملی پخش مشتقات نفتی افزود: در این فرآیند دلیلی وجود ندارد که واقعا بخواهیم قیمت سوخت، بنزین یا گازوئیل را در محل عرضه تغییر دهیم. دولت هیچ برنامه ای در رابطه با افزایش قیمت سوخت در جایگاه های سوخت ندارد و هیچ قانون و مقرراتی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: این سیاست را در جایگاه‌های سوخت تنها به این دلیل اجرا کرده‌ایم که بتوانیم سوخت یکنواخت و یکپارچه را در تمامی جایگاه‌ها داشته باشیم و بتوانیم آن را به صورت یکسان توزیع کنیم و از نظر مصرف سوخت هیچ محدودیتی برای مردم عزیز ایران وجود ندارد. ، نمی آورد

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22669

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.