• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
3

توقف روند صعودی طلا؟

  • کد خبر : 41958
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
توقف روند صعودی طلا؟

اکوایران: با افزایش شاخص دلار قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسید. طلا هفته گذشته به بالاترین قیمت خود رسید.

اخبار اقتصادی، با تقویت شاخص دلار، قیمت طلا روز دوشنبه (اول مرداد) به پایین ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسید. معامله گران در حال حاضر منتظر داده های اقتصادی بیشتر ایالات متحده و نظرات مقامات فدرال رزرو در این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد اولین کاهش نرخ بهره هستند.

به گزارش رویترز، قیمت لحظه ای طلا در ساعت 18:26 به وقت ایران 0.5 درصد کاهش یافت و به سطح 2387 دلار در هر اونس رسید و معاملات آتی فلز زرد با 0.4 درصد کاهش به سطح 2389 دلار رسید.

با تقویت شاخص دلار برای سومین روز متوالی، طلا برای دارندگان سایر ارزها گران شد.

جفری کریستین، شریک مدیریت CPM Group، گفت: «امروز شاهد یک بازار آرام برای طلا بودیم، زیرا معامله گران منتظرند تا ببینند تغییر نامزد دموکرات چه معنایی برای انتخابات، برای ایالات متحده و در کل جهان دارد.»

رونا اوکانل، تحلیلگر StoneX در یادداشتی نوشت: “اگر ترامپ پیروز شود، ممکن است در درازمدت برای طلا مطلوب تر باشد.” سیاست های ترامپ تورمی و از نظر ژئوپلیتیکی تنش زا خواهد بود، در حالی که کامالا هریس از عدم قطعیت سیاست خارجی حمایت می کند. طلا، اما در دراز مدت می تواند برای فلز زرد مضر باشد.”

بازار طلا اکنون منتظر داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه دوم و همچنین اطلاعات مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی است که به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می شود.

بازارهای پول اکنون انتظار دارند که نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر به 25.0 درصد کاهش یابد. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

هفته گذشته قیمت طلا به 2483 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت فلز زرد در تاریخ فدرال رزرو است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41958

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.