• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

تورم مراقبت های بهداشتی بالاتر از تورم در ماه جولای است

  • کد خبر : 42540
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
تورم مراقبت های بهداشتی بالاتر از تورم در ماه جولای است

اکوایران: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از تورم تولید در تیرماه 1403، تورم تولید ماهانه به 1.6 درصد رسیده است که بیشترین تورم ماهانه مربوط به بخش «بهداشت» و کمترین آن در بخش «اطلاعات و ارتباطات» بوده است. .

اخبار اقتصادی، بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود تورم تولیدکننده را برای تیر 1403 اعلام کرد. بر اساس این آمار تورم تولیدکننده در تیرماه سال جاری به 1.6 درصد رسید که نسبت به خرداد ماه کاهش داشته است.

همچنین این آمار نشان می دهد که بخش «بهداشت و مددکاری اجتماعی» بیشترین تورم ماهانه و بخش «اطلاعات و ارتباطات» کمترین تورم ماهانه را در اولین ماه تابستان به ثبت رسانده است.

تحلیل روند ماهانه تورم تیرماه سال جاری نسبت به خرداد نیز حاکی از آن است که تنها تورم در بخش «آموزش و پرورش» نسبت به خردادماه افزایش داشته و بقیه بخش‌ها با کاهش تورم همراه بوده‌اند. این گزارش نشان می دهد که بخش «حمل و نقل و انبارداری» بیشترین کاهش تورم تولید را نسبت به خردادماه داشته است.

افزایش بیش از 4 درصدی قیمت تمام شده خدمات پزشکی در تیرماه

آمارهای تورم منتشر شده از سوی بانک مرکزی در تیرماه امسال نشان می دهد که تورم پیشران در تیرماه 1403 به سطح 1.6 درصد رسیده است. یعنی قیمت نهاده های تولید در کشور به طور متوسط ​​1.6 درصد افزایش یافته است. این در حالی بود که پنج بخش اول تورم بالاتر از تورم کل داشتند.

آمارهای این مرکز حاکی از آن است که تورم ناشی از بخش «بهداشت و کمک‌های اجتماعی» در تیرماه امسال بیشتر از سایر بخش‌ها بوده است. بر اساس آمار، نرخ تورم این بخش در اولین فصل تابستان 4.4 درصد بوده است.

از سوی دیگر، تورم ماهانه تولیدکننده در بخش «اطلاعات و ارتباطات» کمترین میزان را در بین بخش‌های مختلف داشته است. آمارهای شاخص قیمت تولیدکننده تیرماه نشان می دهد که تورم در بخش «اطلاعات و ارتباطات» 0.5 درصد بوده است.

030514

حمل و نقل و ذخیره سازی در خط مقدم کاهش تورم در ماه جولای

بررسی و مقایسه تورم تولیدی تیرماه سال جاری با خردادماه نشان می دهد که تورم تولید کشور 4.7 درصد کاهش یافته است.

بررسی ها حاکی از آن است که از میان تمامی بخش های مورد بررسی، تنها بخش «آموزش و پرورش» نسبت به خردادماه با افزایش تورم مواجه بوده است. تورم تولید ماهانه بخش «آموزش و پرورش» در تیرماه امسال نسبت به خردادماه 0.3 واحد درصد افزایش داشته است.

همانطور که گفته شد سایر بخش ها نسبت به خرداد ماه با کاهش تورم مواجه بوده اند که بیشتر این کاهش مربوط به «حمل و نقل و انبارداری» بوده است. بر اساس بررسی ها، تورم تولید در بخش «حمل و نقل و انبارداری» 18.1 واحد درصد کاهش یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42540

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.