• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

تنها حدود 4 درصد از سهام ملی مسکن تهران تایید شده است.

  • کد خبر : 38745
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
تنها حدود 4 درصد از سهام ملی مسکن تهران تایید شده است.

به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس اعلام معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن، حدود 488 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرایی شده است.

مجید جودی در این باره گفت: از ابتدای بازیگری طرح ملی نهضت مسکن تاکنون 488 هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز بهره برداری شده که 240 هزار واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در حوزه روستایی نهضت ملی مسکن 250 هزار واحد برای عقد قرارداد به بانک ها ارائه شد و تاکنون بانک ها با 105 هزار واحد قرارداد منعقد کرده اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها گفت: تاکنون 600 هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی، تملک شده و کارهای اداری در حال انجام است. حدود 250 هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir بارگذاری شده و حدود 80 هزار واحد زمین روستایی به متقاضیان اختصاص یافته است.

از سوی دیگر، بر اساس اظهارات معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن، بیش از 200 هزار واحد در حال ساخت است که معادل حدود 688 هزار واحد با احتساب روستایی است. آنهایی که

این در حالی است که وضعیت شهرها و شهرستان های پایتخت از نظر تامین زمین چندان مناسب نیست، در حالی که بخش قابل توجهی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت تهران هستند. آنها تایید نشده اند.

عطاءالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران یادآور شد: بر اساس توافق با وزارت راه و شهرسازی در پایان دولت سیزدهم 10 هزار قطعه زمین در استان تهران باید به نهضت ملی مسکن واگذار شود. گفت: با توجه به اینکه ارزش زمین در تهران فوق العاده بالاست، قطعه زمین در اختیار چند خانوار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی ساخت نهضت مسکن ملی در شهرهای زیر 50 هزار نفر است، افزود: تاکنون 193 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان تهران (شهرهای کمتر از جمعیت) ثبت نام کرده اند. بیش از 50000 نفر) که از این تعداد 7400 متقاضی (3.8 درصد) تایید شده اند. در این راستا عملیات ساخت 2806 واحد در دماوند، نسیم شهر، اسلامشهر و … آغاز شده و با احتساب پروژه های نیمه تمام در مجموع 5728 واحد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه ساخت مسکن روستایی در استان تهران گفت: در سال گذشته میانگین قیمت این واحدها 9 میلیون تومان بوده و امسال درصد تورم اضافه می شود و متراژ این واحدها عمدتاً 80 متر است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38745

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.