• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

تغییر نام وزارت صمت به «ویراستاران»!

  • کد خبر : 38802
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
تغییر نام وزارت صمت به «ویراستاران»!

رکنا – به گزارش ایلنا، علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران وی در پاسخ به آمار گمرک حاکی از آن است که ارز بیشتری می رود مونتاژ کنندگان وی گفت: در کشور ما گاهی برخی بیش از دیگران شعار حمایت از تولید و پرهیز از خروج ارز سر می دهند و سخنان بزرگان را در این زمینه نقل می کنند، اما بررسی سوابق اقتصادی آنها نشان می دهد که در این زمینه قرار دارند. گروهی از واردکنندگان، بیشتر تبلیغات در رسانه ها متعلق به این واردکنندگان است.

وی افزود: شکل گیری این جریان فساد ناشی از یارانه های منفی است که در کشور ما به واردکنندگان تعلق می گیرد و این یارانه از ارز حمایتی است که بدون نظارت در اختیار واردکنندگان قرار می گیرد.

شریعتی ادامه داد: در عین حال با تولیدکننده ای مواجه هستیم که سعی می کند مواد اولیه تولید را از داخل کشور تامین کند و اتفاق می افتد که واردکننده کالا یا مونتاژکننده یارانه حمایتی در قالب ارز دولتی در مقابل ارز دولتی دریافت می کند. ارز ملی تولیدکننده با دریافت ارز از دولت. همچنین به یک غول صنعتی تبدیل می شود و از سود سرشار آربیتراژ قیمت سود می برد.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: همین ماجرا شامل واردات قطعات مونتاژ شده خودرو نیز می شود. در حال حاضر لازم است بازار خودرو حتی با واردات نیز تنظیم شود تا از انحصار عرضه کنندگان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: قرار بود با حمایت از قطعه سازان و واردات خودرو، تعدیل و تنظیم بازار و افزایش رفاه مردم، عرضه در بازار خودرو افزایش یابد، اما اتفاقی که افتاد این بود که ارز حاصل از فروش نفت یا ارز حاصل شد. به دست آمده از صادرات غیرنفتی که با تلاش صادرکنندگان عرضه شده برای واردات قطعات مونتاژی خودرو، بیشتر این قطعات از چین وارد شده و در ساخت خودروهای مونتاژی چینی که فاقد استاندارد هستند استفاده می شود، هیچ شغلی ایجاد نکرده است.

شریعتی تصریح کرد: به گفته رهبر انقلاب مافیا اژدهای هفت سر است.

وی گفت: معتقدم نام وزارت حراست باید به وزیر مونتاژ تغییر کند چرا که می گویند ما در صنعت خودروسازی شناخته شده ایم اما سوال اینجاست که چه زمانی این وزارتخانه پول بیشتری به این بخش اختصاص می دهد. ? واردات قطعات چینی، چگونه می توان در مورد شهرت صنعت خودرو صحبت کرد؟

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38802

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.