• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

تعیین قیمت بنزین در برنامه هفتم.

  • کد خبر : 30074
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
تعیین قیمت بنزین در برنامه هفتم.

در بررسی برنامه هفتم توسعه در حوزه نفت و انرژی بسیاری معتقدند استانداردهای قابل قبولی تصویب شده است که می تواند راهکار مناسبی برای اصلاح عدم تعادل انرژی در کشور و رفع مشکلات این حوزه باشد.

ملک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم تهران در این خصوص گفت: به عنوان رئیس کمیته انرژی برنامه هفتم می گویم تلاش می کنیم رویکردهای خوب دولت در حوزه انرژی را تقویت کنیم. برنامه هفتم در برخی موارد احکام صادره از سوی دولت اگرچه پوشش کافی داشت اما کلی بود. از این رو سعی شد اهداف کمی اضافه شود. از جمله اینکه در حوزه تجارت منطقه ای انرژی، طبق توافق با دولت، اعداد و ارقام را مشخص کردیم و تصویب شد.

وی ادامه داد: تصمیمات خوبی در زمینه ذخیره سازی گاز طبیعی و حل مناقشات در فصل زمستان داشتیم. در بحث اندازه گیری، پایش لحظه ای فرآورده ها و نفت و گاز در کشور تصمیم بسیار مهمی گرفتیم. اما مهمترین معیار ما در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی بود که دو نیاز را محاسبه کردیم. اصلاح ساختاری بود و ایجاد یک ساختار متمرکز در قالب سازمان بهینه سازی مصرف انرژی زیر نظر دولت و فرا نهادی است و لازمه دوم ایجاد حساب بهینه سازی مصرف انرژی است که منابع لازم را به بهینه سازی اختصاص دهد. . اینکه می گویند سرمایه گذاران این کار را انجام می دهند و بعداً می آیند، برای نقدینگی، منابع را از قبل در نظر بگیرید. این حساب گارانتی گواهی مصرف انرژی را هم دید. اگر حکم اصل 46 در حوزه بهینه سازی به خوبی اعمال شود – و می دانم که خود رئیس جمهور هم از این حکم راضی است و مبنایی برای اجرای آن دارد – امیدوارم یکی از نظارت هایی که در ده گذشته داشته ایم، باشد. حل خواهد شد سالها در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی حل خواهد شد تا به سطح متوسط ​​جهانی نزدیکتر شود و از شدت مصرف انرژی در کشور کاسته شود.

وی در خصوص قیمت سوخت در طرح 7 افزود: هنوز تخصیص مشخص نشده است.

ملک شریعتی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای اجرای برنامه هفتم در مقابل برنامه ششم که 30 درصد اجرا شد چیست؟ وی گفت: برنامه ششم اجرا نشد زیرا دولت قبل از ارائه برنامه خودداری کرد و مجلس وارد عمل شد. مجلس قبل طبیعتاً نظر خود را داشت و از حمایت دولت برخوردار نبود. بنابراین دولت به هر دلیلی برنامه را تحویل نداد. اما امیدوارم این برنامه به شکل کامل تری اجرا شود.

جماران

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30074

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.