• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

تذکر جهاد کشاورزی به گندمکاران

  • کد خبر : 37668
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
تذکر جهاد کشاورزی به گندمکاران

اکوایران: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص نحوه آبیاری مزارع بر اساس دستورالعمل ارائه شده و همچنین عدم برداشت گندم در ساعاتی که رطوبت هوا زیاد است به گندم کاران هشدار داد.

اخبار اقتصادی، بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، با توجه به افزایش بارندگی در روزهای پایانی سال 1402 و اوایل امسال، بیماری های گندم از جمله زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم سنبله (کپک صورتی) به طور حتم رخ خواهد داد. توسعه دهد. بر این اساس سهراب سهرابی مدیر پروژه گندم وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد برای مبارزه با آفات به مراکز خدماتی و کلینیک های گیاهان دارویی مراجعه کنند.

وی افزود: آفات افزایش می یابد، بنابراین مبارزه باید طبق دستورالعمل انجام شود، آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل و با توجه به زمان مناسب دما و خشکی انجام شود.

سهرابی همچنین به تغذیه گیاهان در مرحله رشد اشاره کرد و گفت: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم های سردسیر مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان باید از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و پتاسیم استفاده شود. ریز مغذی ها

مجری طرح گندم با اشاره به اینکه کشاورزان باید از کمباین هایی استفاده کنند که افت کمتری دارند و برای آنها معاینه فنی صادر شده است، گفت: همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا زیاد است برداشت نکنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37668

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.