• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

تداوم ارزش معاملات بورس در شکل سوم / کاهش خروج سرمایه از بورس

  • کد خبر : 38921
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
تداوم ارزش معاملات بورس در شکل سوم / کاهش خروج سرمایه از بورس

اکو ایران: در هفته گذشته ارزش معاملات بورس در 3 میلیارد تومان ثابت ماند.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1403، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 12 هزار و 328 واحد کاهش نسبت به روز کاری گذشته به سطح 2 میلیون و 219 هزار و 94 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت 3393 واحدی روی عدد 737 هزار و 949 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با افت 137 واحدی به 24 هزار و 819 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 765 واحد کاهش به رقم 134 هزار و 884 واحد رسید.

تغییر مالکیت سهام

روز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی تغییر خالص مالکیت قانونی به پول واقعی در بازار منفی شد و 50 میلیارد تومبی پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد فکمند امروز بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از فکمند، نمادهای کیسون، سامان، خساپا و سفر بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین میزان پول واقعی متعلق به نمادهای توسون، خان، تفارس، حفارس و غفارس بوده است.

نمادهای محرک های بازار سهام

امروز فملی، فولاد، شپنا، شبندر، خودرو و شتر نمادهای قرمز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای ملت، هشتی و کما از جمله نمادهای سبز رنگی هستند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار ارز نمادهای آریا، هرمز و تجلی بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریان، وهور و غفارس نمادهایی هستند که تاثیر افزایشی بر شاخص کل ارز داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد ذوب بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شرکت تفارس و خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. آردینه، فن فر و توسون بیشترین معاملات فرابورس را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بورس به ۱۱ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 5.97 میلیارد تومان بود که 44 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 2 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 3.509 میلیارد تومان رسید.

030219

پرمعامله ترین سهام

در معاملات امروز نماد تفارس بیشترین ارزش معاملاتی را دارد. بورس اوراق بهادار که 137 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از تفارس، توسن بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و سامان با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن دو نماد خان و دکوتسار با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام ذوب با 648728860 سهم در رتبه نخست قرار دارد. حفارس با بیشترین حجم معاملات در رتبه دوم و شستا در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد شگستر و خان ​​نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 49 نماد با صف خرید و 39 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 16 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 96 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 55 درصد کاهش به 131 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

030219

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38921

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.