• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

تجزیه و تحلیل بیت کوین در بازار ارز؛ مراقب موقعیت ها باشید!

  • کد خبر : 43706
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
تجزیه و تحلیل بیت کوین در بازار ارز؛ مراقب موقعیت ها باشید!

در روزی که نوسانات کم در بازار داخلی وجود داشت، قیمت طلا به زیر 2500 دلار سقوط کرد با تغییر دولت، گمانه زنی های جدیدی در بازار شکل گرفت.

در حالی که امروز در تقویم تعطیل است، بازار یک روز تعطیل داشت و قیمت ها در همان محدوده بسته در نوسان بود. قیمت دلار هرات در میانه کانال از 59 هزار تومان آغاز شد و به 59 هزار و 300 تومان کاهش یافت. اما این افت دوام نیاورد و با حمایت این زون قیمت به نرخ گشایش بازگشت.

قیمت درهم امارات نیز شاهد یک سری معاملات بود. قیمت درهم از 16 هزار و 250 تومان آغاز شد و از ابتدا با 40 تومان افزایش در قیمت 16 هزار و 290 تومان ثابت ماند. در هفته گذشته قیمت درهم چندین بار برای عبور از خط مقاومتی 16300 تومان تلاش کرد اما نتوانست از این سطح عبور کند.

قیمت دلار در تهران که از ابتدای هفته برای ورود به کانال 60 هزار تومانی تلاش می کند، هنوز موفق به گشایش آن نشده است. به دلیل کمبود تاجر در بازار، بازار ارز تهران حتی بیش از هرات و درهم متضرر شد. قیمت دلار تهران از مرکز کانال 59 هزار تومان آغاز شد و بین 59 هزار و 700 تا 59 هزار و 800 تومان در نوسان بود و در همین محدوده بسته شد. حباب دلار درهم مثبت بود که نشان می دهد قیمت دلار تهران زیر برابری درهم در معامله است.

در بازار روز سه شنبه تنها یک قیمت برای بازار سکه ذکر شد و قیمت سکه هیچ تغییری نکرد. قیمت سکه امامی نیز که روز یکشنبه با قیمت 43 میلیون و 450 هزار تومان بسته شده بود، روز سه شنبه با همین قیمت باز شد و با همان قیمت بسته شد. با این ثبات ارز، حباب آن افزایش یافت.

قیمت طلای مذاب که روز یکشنبه به کانال 16 میلیون رسیده بود، از روز سه شنبه با اختلاف منفی 15 میلیون و 793 هزار تومانی آغاز شد و در نیمه نخست سال به نصف پله هشتم این کانال صعود کرد. اما در ادامه قیمت طلای مذاب باز هم کاهش یافت و به پله هفتم کانال 15 میلیونی رسید.

در روزی که بازار داخلی دچار نوسان شد، دومین متغیر بازار طلا و ارز یعنی آنا طلا کاهش یافت و 2500 دلار از دست داد. قیمت هر اونس طلا به سطح قبلی حدود 2480 دلار سقوط کرد.

با تغییر دولت، یک سری گمانه زنی ها در بازار به وجود آمده است. اولین نکته این بود که با تغییر تیم اقتصادی دولت، در بازار شنیده می شود که تیم پولی بانک مرکزی نیز در حال تغییر و تحول است. نکته دومی که در بازار شنیده شد تفاوت نگاه عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد با بانک مرکزی در مدیریت و نقل و انتقال ارز است. با توجه به سابقه حضور همتی در بانک مرکزی که توجه خاصی به متولیان نداشت و بانک ملی در نقل و انتقالات نقش اصلی را ایفا می کرد، برخی در بازار مدعی هستند که بانک مرکزی فعلی یک سری تغییرات در نقل و انتقالات ایجاد کرده است. که با موارد قبلی سازگار نیست؛ از جمله این تغییرات، الحاق چند بانک به بانک ملی در نقل و انتقالات ارزی است.

نکته سوم این بود که معامله گران می گفتند بازار فعلی ارز نسبت به دوره مدیریت همتی در بانک مرکزی دچار تغییراتی شده است. آنها با اشاره به نقش تتر در بازار ارز معتقدند بخشی از بازار ارز داخلی مربوط به این بازار است و باید نگرش جدیدی در این زمینه ایجاد شود. در همین راستا، توییت مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در بازار دست به دست می شود که می گوید باید پیش نویس سند نظارتی حوزه ارزهای دیجیتال تهیه شود.

نکته پایانی بازار، تحلیل بازار ارزهای دیجیتال بود که در روز سه شنبه مورد توجه معامله گران بازار قرار گرفت. در تحلیل روز سه شنبه اشاره شد که قیمت بیت کوین به منطقه حساسی رسیده است و باید مراقب موقعیت های خود باشید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43706

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.