• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

به منابع ارزی دسترسی پیدا کرده است.

  • کد خبر : 30399
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
به منابع ارزی دسترسی پیدا کرده است.

سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای دستیابی به منابع ارزی اظهار داشت: توانایی شرکای کشورهای همسایه در انتقال ارز و برخی مشکلات ارزی. تعویض رفع شد

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: با این اقدامات دسترسی به منابع ارزی محقق شده است.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از دستور کارهای 2 سال گذشته استفاده از ظرفیت اقتصادی ارتباط با کشورهای همسایه و شرکای راهبردی است تا بتوانیم بخشی از آثار تحریم ها را بر انتقال ارز و تسهیلات در شبکه بانکی بین المللی حل کنیم.

وی افزود: در بسیاری از موارد توانستیم به ارزهایی که در کشورهای همسایه بلوکه شده بودند دسترسی پیدا کنیم و در برخی موارد این امر اجرایی شده است.

وی به همکاری با بانک توسعه اسلامی در جده اشاره کرد و گفت: این اقدام به سرمایه گذاران و تجار دو کشور کمک می کند تا با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: در عربستان سعودی تعاملات برای تسریع در مبادلات حج بهبود یافته است تا زائران و سرمایه گذاران به مسائل پولی رسیدگی کنند و در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

زمان مشاوره گمرکی از 12 به 6 روز کاهش یافت

وی از کاهش 55 درصدی بخشنامه های گمرکی و تجارت خارجی خبر داد و گفت: میانگین زمان مشاوره گمرکی از 12 روز به 6 روز کاهش یافته و به 3 روز افزایش می دهیم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در حوزه مشاوره های گمرکی میانگین زمان به 6 روز کاهش یافت. ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و این اقدامات تا زمانی ادامه خواهد داشت که رکورد کاهش مقررات در حوزه تجارت خارجی در کشور را بشکنیم.

افزایش سرمایه و اعتبار بانک های دولتی گام مهمی از سوی دولت برای توانمندسازی بانک هاست.

وزیر اقتصاد در خصوص پرداخت وام های خرد نیز گفت: با وجود اینکه رقم پرداختی ها در سال جاری به میزان قابل توجهی نسبت به سال 1401 افزایش یافته است، اما با توجه به سیاست های کنترل سقف ترازنامه بانک ها، همچنان بسیاری از مردم در نوبت دریافت وام های خرد هستند که این امر موجب شده است که این اعتبارات در سال 1391 به طور قابل توجهی انجام شود. نیاز به تصمیم گیری در چهار ماه: آخرین ماه سال است که شورای پول و اعتبار در آن چاره اندیشی می کند.

خاندوزی گفت: افزایش سرمایه 35 میلیارد تومانی در سال گذشته و افزایش 50 میلیارد تومانی اعتبار بانک های دولتی در سال جاری دو اقدام مهم دولت سیزدهم برای توانمندسازی بانک ها است.

ایرنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30399

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.